شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 9117

بازگشت نمادهای خودرویی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز زیاد بود و همین امر باعث مثبت شدن شاخص کل بازار سهام در دقایق ابتدایی شد، اما این روند صعودی پایدار نماند. موج عرضه در نمادهای شاخص‌ساز دوباره این نمادها را به کانال نزولی کشاند و شاخص کل متاثر

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز زیاد بود و همین امر باعث مثبت شدن شاخص کل بازار سهام در دقایق ابتدایی شد، اما این روند صعودی پایدار نماند.

موج عرضه در نمادهای شاخص‌ساز دوباره این نمادها را به کانال نزولی کشاند و شاخص کل متاثر از رنج منفی این نمادها بیش از 1 درصد افت کرد و به یک میلیون و 530 هزار واحد رسید.

در 20 دقیقه اول شروع معاملات بازار سهام شاخص هم‌وزن مثبت بود و کلیت بازار روند صعودی داشت اما در ادامه معاملات موج عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی پیدا کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد عرضه در بازار امروز به دلیل قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه باشد، زیرا کسانی که دیروز در رنج منفی سهم خریداری کردند برای فروش سهام خود باید تا امروز صبر می‌کردند و همین عامل باعث شد تا امروز موج جدیدی از عرضه شاهد باشیم.

نمادهای فارس، تاپیکو و فولاد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند و از طرفی نماد خودرو که بعد از اصلاح بازار روندی نزولی پرشیبی داشت امروز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشت، همچنین نمادهای بانکی معاملات روان و در رنج مثبت دارند.

این موج عرضه به نوعی پیش‌بینی شده بود و به نظر می‌رسد تقاضا در بازار عرضه را خنثی کند و در ادامه روند معاملات بازار سرمایه شاهد مثبت شدن شاخص کل بازار سهام باشیم.

بیشتر بخوانید؛
برتری تقاضا در سفارشات پیش گشایش بورس/ ۲ نماد پیشرو در تقاضا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان