شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 46213
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازدهی بازار سرمایه تا پایان سال چقدر است؟ بسته هستند

بازدهی بازار سرمایه تا پایان سال چقدر است؟

بازدهی بازار سرمایه تا پایان سال چقدر است؟

بورس این روزها حال و روز خوشی ندارد و به روند نزولی خود ادامه می‌دهد؛ ناامیدی سهامداران از این بازار به اوج خود رسیده، اما بازدهی بازار سرمایه تا پایان سال چقدر خواهد بود؟

به گزارش شهر بورس، در هفته‌ای که گذشت، بازار سهام تا روز سه شنبه به سرخی خود ادامه داد و در آخرین روز معاملاتی سبزپوشی را تجربه کرد. با توجه به ارزندگی بازار از نظر سرمایه‎‌گذاران، بررسی روند پیش روی شاخص کل و چشم‌انداز صنایع برای آن‌ها دارای اهمیت خواهد بود.

امین شجاعی، کارشناس بازار سرمایه، ضمن اشاره به اینکه تحلیل بازار و شاخص کل بر اساس روند‌های حرکتی است و نه قیمت(پرایس اکشن)، گفت: معاملات امروز یا فردا به همراه حواشی روزانه، تاثیری بر روند حرکتی بازار ایجاد نمی‌کند.

شاخص کل تا انتهای فروردین، روند‌های صعودی و نزولی کوتاه مدت خواهد داشت و در محدوده۱۲۸۰ تا ۱۴۵۰ نوسان خواهد کرد. این منطبق بر تحلیل شاخص کل مهر ماه سال ۹۹ است و تغییری در آن ایجاد نشده که بخواهیم بازنگری داشته باشیم.

کدام صنایع برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر هستند؟

شجاعی درباره صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاری گفت: نمی‌توان در مورد صنایع مختلف، با یک نسخه ساده بگوییم در یک گروه همه سهم‌ها ارزنده و در گروهی همه سهم‌ها نامناسب هستند. در این مورد باید وسواس بیشتری در انتخاب به خرج دهیم. اگر بخواهیم نگاهی سنتی توام با تکنیکال به نمادها و گروه‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم، برخی از نمادها در گروه‌های قندی، غذایی و زراعی می‌توانند در بازه کوتاه مدت سه تا چهارماهه، گزینه‌های مناسب‌تری برای روند پیش رو باشند.

بازدهی بازار سرمایه تا پایان سال چقدر است؟

چه زمانی برای ورود به بازار مناسب است؟

وی درباره زمان ورود به بازار گفت: همواره در بازار سرمایه سهامداران و معامله‌گران دو دسته هستند. دسته اول کسانی هستند که تسلط کافی به بازار داشته و در موقعیت‌های مناسب روند صعودی، اقدام به فروش کردند و الان در این شرایط نزولی مطابق استراتژی معاملاتی، مشغول خرید هستند. اما دسته دوم همیشه برعکس دسته اول عمل می‌کنند.

این کارشناس ادامه داد: به این صورت که در بازارهای مثبت و صعودی اقدام به خرید و در بازارهای نزولی تحت تاثیر فشارهای روحی اقدام به فروش می‌کنند. تنیجه این واکنش‌ها در پرتفوی این دو دسته قابل مشاهده است. معمولا اعتراض‌ها نتیجه اقدامات دسته دوم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دسته اول نیازی به توصیه ندارند تصریح کرد: توصیه‌ای که به سهامداران دسته دوم دارم این است که اگر بنا به شرایط خاص شخصی، نمی‌توانند سطح دانش بورسی خود را بالا بیاورند، بهتر است از بازار خارج شوند چون در روندهای برگشتی هم همان اتفاقات گذشته تکرار می‌شود. بازار در سال آینده و حتی سال‌های آتی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد و کسب سود حتی در روندهای صعودی به سادگی گذشته نخواهد بود.

چگونه دانش بورسی را ارتقا دهیم؟

وی درباره چگونگی کسب و ارتقا دانش بورسی گفت: متاسفانه جو ایجاد شده در بازار سرمایه به ویژه در فضای مجازی مناسب نیست. همانطور که در گزارشات سازمان بورس هم اعلام شده، افراد بسیار زیادی که کوچکترین سابقه‌ای در بازار سرمایه نداشتند، اقدام به فروش پکیج‌های آموزشی، آموزش‌های آنلاین و به جرات بگویم اشتباه، ارائه کردند.

شجاعی در پایان بیان کرد: سهامداران مشتاق برای آموزش باید به افراد خبره در این حوزه مراجعه کنند و رزومه این افراد را مورد بررسی قرار دهند. این رزومه جز بررسی تحلیل‌های قبلی همان شخص نیست. نمی‌توان از شخصی که یک تحلیل درست و منطقی، مطابق با آنچه پیش آمده ارائه نکرده است، انتظار کیفیت آموزش را داشت. بازار سرمایه منطبق بر تحلیل، علم و دانش است اما اگر در راه درست قدم برداریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان