شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۱۱
کد خبر : 69407

اولین محموله صادراتی سایپا وارد ونزوئلا شد

اولین محموله صادراتی سایپا وارد ونزوئلا شد
اولین محموله صادراتی از گروه خودروسازی سایپا وارد بندر ونزوئلا شده و قرار است تا محموله دوم به زودی به این کشور ارسال شود.

به گزارش شهر بورس، اولین محموله صادراتی خودروهای ارسالی گروه خودروسازی سایپا وارد ونزوئلا شد.

اولین محموله صادراتی خودروهای ارسالی گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای کوییک و ساینا بارگیری شده و با کشتی به سمت ونزوئلا ارسال شده بود به بندر مقصد رسیده و با حضور وزیر حمل و نقل این کشور، کانتینر‌ها در حال تخلیه خودروها هستند.

این محموله شامل هزار دستگاه از خودروهای کوییک و ساینا است که اواسط آبان ماه و بر اساس قرارداد منعقده بین سایپا و ونزوئلا، آماده و پس از بارگیری به این کشور ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، محموله دوم شامل 2 هزار دستگاه از محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز در حال آماده سازی جهت ارسال به این کشور است.

شایان ذکر است با توجه به حجم بالای درخواست 200 هزار دستگاهی محصولات سایپا از سوی ونزوئلا، دو طرف خواهان راه اندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا در این کشور هستند و به زودی خط تولید خودرو ونیراتو، در آن کشور مجددا راه اندازی خواهد شد.


بیشتربخوانید: گسترش صادرات خودرو به بازارهای منطقه


وضعیت صادرات خودرو در میان خودروسازان ایرانی

صادرات خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی سرعت گرفته است. پس از ادعای صادرات محصولات سایپا به ونزوئلا، حالا نوبت به ایران‌ خودرو رسیده که موضوع صادرات را پیش بکشد. طبق اعلام این شرکت خودروسازی، صادرات خودرو این‌ به تیراژ 2000 دستگاه و مقصد روسیه انجام خواهد شد. ایران‌خودرو در سایت ایکوپرس اعلام کرد که فرآیند صادرات این خودروها تا پایان سال تکمیل می‌شود.

اما اکنون این مساله مطرح می‌شود که به‌رغم مشکل کمبود عرضه خودرو به بازار داخلی، خودروسازان چگونه می‌توانند محصولات‌شان را به کشورهای دیگر صادر کنند؟

ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که صادرات خودرو اقدام مثبتی است که خودروسازان باید برای به دست آوردن بازار جهانی تلاش بسیاری کنند. تولیدکنندگان دیگر کشورها نیز برای تحقق این هدف گاهی از عرضه خودرو در کشور خود می‌کاهند و اقدام به صادرات می‌کنند.

در این میان، باید یادآور شد که وزارت صمت وعده افزایش عرضه خودرو به بازار را طی شش ماه آینده داده است. از طرفی دیگر، خودروسازان به‌صورت مداوم مشغول به عرضه محصولات‌شان در بورس کالا هستند.

حال این تولیدکنندگان خودرو می‌توانند هم‌زمان افزایش عرضه خودرو به بازار ایران، به کشورهای دیگر نیز خودرو صادر کنند در حالی که از برنامه وزارت صمت مبنی بر تولید یک میلیارد و 600 هزار خودرو عقب هستند؟

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان