شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 11341

افت ارزش بازارهای مالی در پاییز

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در سومین فصل امسال بازارهای مالی نتوانستند رشد کنند و بازار سرمایه نسبت به بازارهای طلا و ارز بیشترین افت شاخص را داشت. بورس در سه ماهه سوم امسال شاخص کل بورس 9.7 درصد افت کرد. شاخص کل بازار سرمایه در پایان شهریور ماه امسال با قرار گرفتن روزی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در سومین فصل امسال بازارهای مالی نتوانستند رشد کنند و بازار سرمایه نسبت به بازارهای طلا و ارز بیشترین افت شاخص را داشت.

بورس

در سه ماهه سوم امسال شاخص کل بورس 9.7 درصد افت کرد.

شاخص کل بازار سرمایه در پایان شهریور ماه امسال با قرار گرفتن روزی سطح یک میلیون و 595 هزار واحدی به کار خود در تابستان پایان داد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس با 156 هزار واحد افت، در پایان آذر ماه روی سطح یک میلیون و 439 هزار واحدی قرار گرفت.

در پی افت بازار سرمایه از مرداد ماه، شاخص بورس در پاییز تا سطح یک میلیون و 200 هزار واحد نیز پایین آمد و در آذر ماه نوسانات صعودی را از سر گرفت و حدود 94 هزار واحد در ماه گذشته رشد کرد.

سکه

در پاییز هر سکه تمام حدود یک میلیون و 200 هزار تومان ارزان شد.

فعالان بازار سکه در پایان تابستان برای خرید هر عدد سکه امامی باید 13 میلیون تومان و 140 هزار تومان پرداخت می‌کردند اما در سومین فصل امسال، سکه 9 درصد ارزش خود را از دست داد.

داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نشان می‌دهد که سکه در سه ماه اخیر دو کانال افت کرده و به رقم 11 میلیون و 959 هزار تومان رسیده است.

بازدهی سه ماهه بازارها در فصل پاییز سال 1399

طلا

طلای 18 عیار نیز همانند دیگر فلز زرد رنگ، افت 7.1 درصدی داشته است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان شهریور ماه یک میلیون و 225 هزار تومان معامله شد که در پایان آذر ماه با 88 هزار تومان کاهش قیمت به رقم یک میلیون و 137 هزار تومان رسید.

طلا در مره ماه پایین تا رقم یک میلیون و 500 هزار تومان نیز پیش رفت اما با شروع کاهش قیمت در بازارها، ارزش طلا نیز پایین آمد.

دلار

دلار با بازدهی منفی 4.8 درصدی، کمترین افت ارزش را در بین بازارهای مالی فصل پاییز داشت.

صرافی ملی آخرین نرخ دلار را در فصل تابستان 26 هزار و 700 تومان اعلام کرد اما در سه ماهی که گذشت 1300 تومان کاهش قیمت داشت. این صرافی در روز 30 آذر ماه نرخ دلار را 25 هزار و 400 تومان اعلام کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

بیشتر بخوانید: حذف ارز 4200 تومانی جدی شد

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان