شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر : 53864

مدیر مسئول شهر بورس:

اعتماد مردم به بازار بورس خدشه دار شد

اعتماد مردم به بازار بورس خدشه دار شد
مدیر مسئول و صاحب امتیاز آژانس خبری تحلیلی شهر بورس توقف عرضه خودرو در بورس کالا را به ضرر بازار سرمایه خواند.

امیر توپچی پور، مدیر مسئول و صاحب امتیاز آژانس خبری تحلیلی شهر بورس، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار حوزه بورس خبرگزاری صداو سیما افزود: در حالی که قرار بود ۴۳۰ دستگاه خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از روز چهارشنبه در بورس کالا معامله شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دو نامه جداگانه خطاب به مدیرعامل بورس کالا و شرکت‌های کارگزاری این عرضه را ملغی کرد.

این کارشناس با اشاره به ضرورت اعتمادسازی در بین مردم نسبت به بازار سرمایه، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر شاهد آسیب دیدن اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه بوده ایم و مسئولان باید از تصمیمات یکباره و ناهماهنگی در سیاست ها پرهیز کنند.

اعتماد مردم به بازار بورس خدشه دار شد

وی توقف یکباره عرضه خودرو در بورس کالا را برخلاف تبلیغات گسترده قبلی درباره این طرح دانست و با بیان اینکه «اعتماد مردم به بازار بورس خدشه دار شد» افزود: تصمیماتی ازین دست سبب خدشه دار شدن اعتماد مردم به بازاری شفاف همچون بورس کالا می شود.


بیشتر بخوانید:بررسی تاثیر قطعی برق بر صنایع بورسی


توپچی پور گفت: عرضه خودرو در بورس کالا می توانست یکی از بهترین گامها در راستای حذف دلالان، اتصال مستقیم فروشنده و خریدار، برقراری مکانیسم طبیعی چانه زنی، تعادل در عرضه و تقاضا و افزایش شفافیت و نظارت در بازار خودرو باشد.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز شهر بورس با اشاره به انتقادهای موجود در مورد فرایند عرضه خودرو از طریق قرعه کشی اضافه کرد؛ حاشیه سود موجود در قرعه کشی خودرو عمدتا شبیه لاتاری عمل می کند و بیشتر به جیب دلالان می رود، در حالی که طرح عرضه خودرو در بورس کالا، از یک سو به نفع شرکت های خودروساز و افزایش سودسازی آنهاست و از سوی دیگر با نزدیک کردن قیمت بازار آزاد به قیمت کارخانه، به نفع خریداران است.

اعتماد مردم به بازار بورس خدشه دار شد بورس فردا ۲۲ فروردین چه می شود؟

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان