شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر : 77725

اسکناس های 200 هزار تومانی چرا به جای امضای فرزین امضای مظاهری را دارد؟

اسکناس های 200 هزار تومانی چرا به جای امضای فرزین امضای مظاهری را دارد؟
اسکناس های 200 هزار تومانی جدید درحالی 20 اسفندماه رونمایی شد که دو امضای متفاوت از روسای اسبق بانک مرکزی بر روی آن دیده می شود.
به گزارش شهر بورس به نقل از نصر، اسکناس های 200 هزار تومانی جدید در حالی بیستم اسفندماه رونمایی شد که در تصاویر منتشر شده از این اسکناس، دو امضای متفاوت از روسای اسبق بانک مرکزی دیده می شود. اولی امضای محمود بهمنی و دوم  طهماسب مظاهری.  به عبارت ساده‌تر این شبهه به وجود آمده که اسکناس ۲۰۰ هزار تومانی که سال ۸۶ چاپ شده‌اند و الان بعد از ۱۵ سال روانه بازار شده‌اند.

در نسخه ای که به عنوان نمونه روی وبسایت بانک مرکزی قرار گرفته، امضای محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی به چشم میخورد و خبری از امضای وزیر وقت اقتصاد نیز روی آن نیست . بهمنی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ رئیس کل بانک مرکزی بود. در عکس های دیگری که خبرگزاری ها منتشر کرده اند نیز امضای طهماسب مظاهری روی این اسکناس ها موجود است. مظاهری نیز در دولت احمدی نژاد مدت زمان کوتاهی از سال ۸۶ تا ۸۷  به عنوان رئیس کل بانک مرکزی فعالیت می کرد.
اسکناس های 200 هزار تومانی چرا به جای امضای فرزین امضای مظاهری را دارد؟
طراحی این اسکناس ها نیز به گونه ای است که برخلاف ایران چک های جدید، صفرهای آن به صورت کمرنگ در نیامده. ضمن اینکه وبسایت بانک مرکزی نیز درباره زمان چاپ آن سکوت کرده و مشخص نیست که این اسکناس ها در چه سالی تولید شده و چرا تا به حال از دسترس خارج بوده و هدف از توزیع آن در آستانه سال ۱۴۰۲ چیست؟
اما نکته جالب تر اینکه اگر این اسکناس های 200 هزار تومانی در سال ۱۳۸۶ به چاپ رسیده باشد، در زمان چاپ ارزشی برابر با ۲۱۴ دلار داشته و حالا که روانه بازار شده ارزشش حدود ۴ دلار است! به عبارت دیگر در طول مدتی که این اسکناس در انبار بانک مرکزی بوده ۵۴ برابر ارزش خود را از دست داده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − دوازده =

پراپ تریدینگ

کمان