شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۲۳
کد خبر : 77099

استارتاپ ها چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند؟

استارتاپ ها چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند؟
آلودگی هوا در چند سال اخیر به یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی بشر تبدیل شده است. استارتاپ ها چگونه به حل این بحران جهانی کمک می‌کنند؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، در سال‌های اخیر آلودگی هوا به یکی از عوامل تاثیرگذار بر تداوم نسل بشر تبدیل شده است. دیگر رخدادهای ناشی از آلودگی هوا مانند تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین نیز صرف نظر از موقعیت جغرافیایی بر زندگی همه گونه‌های زنده تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد. این آلودگی‌ها عمدتا از فرسودگی صنایع، سوخت وسایل نقلیه موتوری، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مواردی از این دست نشات می‌گیرند. اما استارتاپ ها چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند؟

90 درصد از جمعیت جهان در معرض هوای آلوده

بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، 90 درصد از جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند که این اتفاق باعث ایجاد اختلالات متعددی مانند سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، مرگ‌های زودرس، سرطان ریه و عفونت‌های تنفسی می‌شود. تخمین زده می شود که سالانه حدود 7 میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. سازمان جهانی بهداشت اقدامات مختلفی را برای مهار آلودگی هوا در کشورهایی که عضو این سازمان هستند، انجام داده است.

امروزه بسیاری از کارآفرینانی که در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنند نیز درحال ارائه نوآوری‌هایی هستند که از انتشار فزاینده آلودگی بکاهد و از موجودات زنده حفاظت کند. برخی از این استارتاپ‌ها به یافتن علت وقوع پدیده آلودگی پرداخته و برخی دیگر نیز برای جلوگیری از آن راهکار ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی استارتاپ‌هایی می‌پردازیم که با راه‌های مبتکرانه خود به مبارزه با آلودگی‌هوا برخواسته‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان