شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 7286

اظهارات روحانی همزمان با ریزش بورس؛

از بورس مراقبت می‌کنیم/ وضع فروش سهام خوب است!

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، از روزی که رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته اعلام کرد بورس جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری است تا همین امروز یعنی چهارشنبه 29 مرداد ماه تنها طی یک هفته شاخص بورس بیش از ۱۲ درصد افت کرده است. رئیس جمهور در روزی که شاخص بازار سهام حدود چهار درصد افت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، از روزی که رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته اعلام کرد بورس جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری است تا همین امروز یعنی چهارشنبه 29 مرداد ماه تنها طی یک هفته شاخص بورس بیش از ۱۲ درصد افت کرده است.

رئیس جمهور در روزی که شاخص بازار سهام حدود چهار درصد افت داشت، در نشست هیئت دولت گفت: بحمدالله وضع فروش سهام، خوب است. بازار بورس ، یک بازاری است که همیشه مراقبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:
آقایان! با اعتماد مردم بازی نکنید

اظهارات روحانی درباره بازار سهام را که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری کامل آن را منتشر کرده است، در زیر می‌خوانید:

از بورس مراقبت می‌کنیم

ـ بحمدالله وضع فروش سهام، خوب است. بازار بورس ، یک بازاری است که همیشه مراقبت می‌کنیم، همیشه در دولت به یک مناسبتی، تأکید می‌کنم. مخصوصاً به وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، به دوستانی که در شورای عالی بورس هستند، همواره توصیه می‌کنیم که همیشه باید مراقبت کنند و مراقبت هم می‌کنند. منتها مردم بدانند که این ذات بازار بورس است، خط مستقیم در بورس تحقق پیدا نمی‌کند. اصلاً در اقتصاد تحقق پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:
سهامداران تازه‌وارد اولین بازنده رفتار هیجانی در بورس

ـ یک خطی باشد مستقیم بالا برود، این خط شکستگی دارد، پایین می‌آید و بالا می رود، مهم این است که در طول سال به سمت بالا باشد و به سمت پایین نباشد و ان‌شاء الله خواهد بود و برای مردم حفظ می‌کنیم.

تو دهنی به آمریکا

ـ یک راه دیگر هم وجود دارد و آن فروش نفت است. برای فروش نفت طرحی را طراحی کردیم که این روزها هم روی آن بحث شد، آن را در 3 قوه بحث کردیم، دولت کاملاً طرح را آماده کرده و این طرح را صد در صد به نفع کشور و مردم می‌داند، بهترین راه تأمین مالی است. بهتر از اوراق است که بفروشیم، راه بسیار خوبی است و تو دهنی به آمریکا است که آنها می‌خواهند ما نفت نفروشیم، ما نفت می‌فروشیم. یعنی آن هم یک قدم خوبی داریم در برابر آمریکا برمی‌داریم. ان‌شاء الله اگر دو قوه دیگر حمایت کردند ما این راه را عملیاتی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:
جریانی مشکوک به دنبال زمین زدن بورس است

ـ دولت هفته‌ها نشسته فکر کرده و زحمت کشیده، به نظر من یکی از افتخارات طرح اقتصادی این دولت است. اگر لازم باشد بعدها مفصل‌تر توضیح می‌دهم. ولی برای اجرایی شدن این کار نیازمند هستیم که دو قوه دیگر هم گر چه در جلسات بحث کردیم ولی به طور کامل آنها هم موافق باشند. اگر دو قوه دیگر به طور کامل موافقت کردند، مقصودم روسای دو قوه است، اگر روسای دو قوه دیگر موافقت کردند طرح اجرایی اش را می‌آوریم و اجرا می‌کنیم و عمل می‌کنیم. اگر نکردند، می‌رویم دنبال طرح‌های دیگر و مسیر را ان‌شاء الله ادامه می‌دهیم.

برنامه دولت برای فروش نفت 

ـ برنامه و طراحی دولت برای فروش نفت را در جلسه سران سه قوه مورد بحث قرار دادیم و دولت کاملا آماده است آن را اجرا کند و آن را 100 درصد به نفع مردم می‌دانیم و بهترین راه تامین مالی است ضمن اینکه در شرایطی که آمریکا دنبال آن است که نفت را نفروشیم این کار تودهنی به آمریکا هم است. اگر سران دو قوه دیگر از آن حمایت کنند، آن را عملیاتی می‌کنیم چرا که دولت هفته‌ها روی تدوین آن زحمت کشیده است و از افتخارات طرح اقتصادی این دولت به شمار می رود ولی برای اجرایی شدن آن نیاز داریم که روسای دو قوه دیگر به طور کامل با آن موافق باشند اگر هم موافقت نکردند به دنبال طرح‌های دیگر خواهیم رفت و مسیر را ادامه می‌دهیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان