شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 9920

ارزانی دلار برای ۲۴ ساعت! /چرا دلار برخلاف انتظارها عمل کرد؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، از چند هفته پیش از انتخابات آمریکا بازار ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفت و حتی پیشتازی هر یک از نامزدها در نظرسنجی‌ها هم قیمت‌ها را تغییر می‌داد. با جلو افتادن بایدن دلار عقب می‌نشست و با پیشتازی ترامپ، گران می‌شد. زمزمه‌های امید به بازگشت به برجام و

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، از چند هفته پیش از انتخابات آمریکا بازار ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفت و حتی پیشتازی هر یک از نامزدها در نظرسنجی‌ها هم قیمت‌ها را تغییر می‌داد. با جلو افتادن بایدن دلار عقب می‌نشست و با پیشتازی ترامپ، گران می‌شد.

زمزمه‌های امید به بازگشت به برجام و انجام مذاکره در صورت پیروزی بایدن آنچنان شدت گرفته بود که تقریبا همه منتظر بودند با پیروزی بایدن بازار ارز حداقل برای  چند هفته دگرگون شود.

البته این اتفاق هم افتاد و با انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا در عرض چند روز دلار از 28 به 23 هزار تومان رسید اما دلار 23 هزر تومانی فقط 24 ساعت دوام آورد و خیلی زود بر خلاف انتظارها بازار به حالت اولیه بازگشت.

تجارت‌نیوز در گزارش‌ها و گفتگوهای متعدد با کارشناسان در روزهای گذشته عوامل موثر بر این اتفاق را بررسی کرد. به گفته کارشناسان روند نزولی بازار، به دلیل جو هیجانی بوده اما مردم دولت را مقصر افزایش مجدد قیمت دلار می‌دانند.

بیشتر بخوانید: سهامداران صبور، پاداش صبرشان را می‌گیرند

« دلار داشت خوب پایین می‌اومد حتی تا بیست هزارتومان هم خرید فروش شد، دولت مانع شد. چرا که همتی سیگنال داد درپایین آمدن دلار ما نقشی نداشتیم. یعنی خودتون پایین آوردینش فوری بالا کشید تا دوباره به۲۸ تومان رسید»

« به دولت اعلام بفرمایید ما تعهد بدیم، بی خیال این یارانه ۴۵تومانی بشیم، شما بی خیال دلار می شید؟ تو رو خدا بذارید یکم نفس بکشیم …دیگه شب‌ها خواب دلار می‌بینم… داریم له می‌شیم»

« دلار رو دولت خودش مدیریت می‌کنه، اونم به نفع خود و ضرر مردم بدبخت. می‌خواد کسری بودجه رو جبران کنه»

« هم اکنون که هیچ اتفاقی نیفتاده قیمت دلار را می‌بینیم که باز افزایش پیدا کرده و هنوز سیاست‌های جدید در آمریکا علیه ایران هم معلوم نیست، چیست؟ پس هر آدم ساده متوجه می‌شود که دولت نمی خواهد دلار پایین بیاید. حرکت افزایشی معلوم است که دستوری است»

« تحریم‌ها ربطی به بالا رفتن دلار نداشت. خود دولت دلار رو می‌بره بالا تا بتونه کمبود بودجه‌اش رو از مردم بدبخت بگیره»

« همه این بازی‌ها زیر سر دولته. ترامپ و بایدن بهانه است»

« دوستان دولت به هیچ عنوان نمی‌گذارد دلار بیاد پایین، چون تازه یاد گرفته چطوری کسری بودجه خودش رو تامین کنه. پس زیاد خودتان رو حرص ندید و اذیت نکنید»

« خودشون نمی‌خوان دلار بیاد پایین فقط تو اخبار مجازی هست که از کاهش نرخ دلار و طلا میگن و هیچ خبری تو تلویزیون پخش نمیشه! چون تو این شرایط ، نفت نمی‌تونن بفروشن»

پیش‌بینی مردم از آینده بازار

حالا که ارزانی در بازار ارز دوام نیاورده و همچنان خبری از تغییر  در وضعیت ورود ارز نیست،  مردم منتظر چه اتفاقاتی در بازار ارز هستند؟ در ادامه تعدای از نظرات در این باره را خواهید خواند:

« دلار تابع میزان افزایش مقدار پول ایرانی یا همون نقدیندگی است بعید است دلار پایین بیاد»

« دلار شدیدا سقوط می‌کند شک نکنید. دلاربازها بذار طعم ضرر را بچشند تا بفهمند ملت تا حالا چی کشیدن»

« مگه میشه یه مملکتی حریف چند تا دلال نشن؟! توی این چند ماه هر وقت، دقیقا هر وقت که مسئولان گفتن نرخ ارز پایین میاد برعکس قیمت‌ها بالا میره، انگار یک جور سیگنال و نشونه شده. اون‌هایی که میگن دلار ارزون میشه رو چه حسابی میگن؟یعنی واقعا ارزون میشه؟حدود ۲۰ تومنم بشه و ثابت بمونه باز خوبه ولی من که چشمم آب نمی‌خوره»

« این مقاومت چند روز بیشتر نمی‌تواند دوام بیاورد. قیمت دلار با واقعیت خیلی فاصله دارد تا آخر ماه دلار باید بین ۱۸ تا ۲۰ تومان باشد»

بیشتر بخوانید:
پیش‌بینی بورس هفته آینده / بازار مثبت خواهد شد؟

« دلار همانطوری که بیخودی رفت بالا حالا باید تا مرز ۲۰ هزارتومان برسد و یا کمتر»

« خبر تایید واکسن کرونا در چین و آمریکا، رونق اقتصاد جهانی، بالا رفتن قیمت نفت، آمدن طرفتار سرسخت برجام به کابینه بایدن و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده باعث سقوط شدید ارز طلا خواهد شد. موقعی که ۲۴ تومن بود رییس بانک مرکزی گفت قیمت خیلی پایین‌تر از این حرفهاست. مقاومت فایده ای نداره خریدار نیست. بخاطر این‌که شرکت‌های بزرگ و دولت ضرر سنگین ندن و کالاهای خودشون رو بفروشن فعلا داره مدارا می‌کنه و کم کم قیمت دلار رو پایین می‌کشه تا ۱۶ تومن و بعد از برجام باید تا ۱۰تومن بیاره و به دولت بعدی تحویل بده»

« دلار بیشتر از قبل بالا خواهدرفت چون ترامپ تودولت چندهفته باقی مانده‌اش گفته تحریم‌هاراعلیه ایران بیشترخواهم کرد ونوشتارقانونی را آن طوری تنظیم خواهم کرد که دردولت بایدن نتوان آن رابرطرف کرد»

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 1 =

پراپ تریدینگ

کمان