شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 4824

احتمال صعود شاخص بورس به کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، علی مولایی در گفت و گویی، اظهار داشت: ثبات نرخ دلار در کانال ۲۰ هزار تومانی باعث ادامه صعود شاخص بورس تا کانال دو میلیون واحد خواهد شد. وی ادامه داد: سهامداران با توجه به وضعیت حاکم در بازار نباید در انتظار اصلاح ۴۰ درصدی شاخص بورس مانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، علی مولایی در گفت و گویی، اظهار داشت: ثبات نرخ دلار در کانال ۲۰ هزار تومانی باعث ادامه صعود شاخص بورس تا کانال دو میلیون واحد خواهد شد.

وی ادامه داد: سهامداران با توجه به وضعیت حاکم در بازار نباید در انتظار اصلاح ۴۰ درصدی شاخص بورس مانند چند وقت گذشته باشند.

بیشتر بخوانید:
بورس فردا چه می شود؟

مولایی با اشاره به قیمت دلار در سامانه سنا که به نرخ بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده است، گفت: با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا در چین، اروپا و آمریکا و بازگشایی کارخانه‌ها، سهام گروه‌هایی مانند پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی که صادراتشان با دلار سنای بیش از ۲۰ هزار تومان محاسبه می‌شود با سودسازی‌های جدیدی همراه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر دلار با کف کانال ۲۰ هزار تومان مورد معامله قرار گیرد و دلار سنا در قیمت بیش از ۲۰ هزار تومان باقی بماند، شاخص بورس بعد از استراحتی کوتاه، حرکت جدید خود را برای ورود به شاخص دو میلیون واحد و همچنین دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی قیمت دلار / دلار چقدر گران می‌شود؟

گرایش بازار به سمت سهام بنیادی

وی با بیان اینکه تا زمان حرکت دلار به سمت صعود، روند معاملات بورس افزایشی خواهد بود، گفت: شاخص بورس تا قبل از پایان تابستان می‌تواند تا کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رشد داشته باشد.

مولایی افزود: اخیرا در بازار شاهد صعود شاخص بورس و افت شاخص‌هم وزن هستیم که این موضوع نشان‌دهنده گرایش بازار به سمت سهام بنیادی است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بازار فعلا در حال اصلاح سبد پرتفو و حرکت از سمت سهام کوچک به سمت سهام بنیادی بازار است.

بیشتر بخوانید:
تداوم رکوردشکنی شاخص بورس/ شاخص هم وزن باز هم منفی شد

وی به احتمال تغییر مسیر بازار به سمت سهم‌های کوچک اشاره و خاطرنشان کرد: بازار بعد از اصلاح سهم‌های کوچکتر که جذابیت قیمتی پیدا می‌کنند، بخشی از نقدینگی‌ها را به سمت سهام کوچک سوق می‌دهد و تعادل دوباره به مرور زمان بین دو شاخص برقرار می‌شود.

مولایی با تاکید بر ادامه روند ورود نقدینگی‌های خرد از سمت سهامداران حقیقی به بازار تاکید کرد و گفت: کند شدن روند صعودی شاخص بورس در چند روز اخیر فرصت خوبی را برای اصلاح سبدها و ورود پول‌های جدید به بازار فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان