شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
کد خبر : 16361

اتفاق مهم در بازار طلا

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر قیمت طلا روزهای پرنوسانی را ندارد و همچنان هر گرم طلا در دامنه یک میلیون تا ۱٫۱ میلیون تومان در نوسان است. اما در هفته اخیر اتفاق مهمی در بازار طلا رخ داده است. از ۱۲ تیر ماه امسال دریافت مالیات از اصل طلا حذف

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر قیمت طلا روزهای پرنوسانی را ندارد و همچنان هر گرم طلا در دامنه یک میلیون تا ۱٫۱ میلیون تومان در نوسان است. اما در هفته اخیر اتفاق مهمی در بازار طلا رخ داده است.

از ۱۲ تیر ماه امسال دریافت مالیات از اصل طلا حذف شده و این اتفاق مهمی برای بازار طلا محسوب می‌شود. اما در ادامه طلا چه روندی را در پیش خواهد داشت؟

محمد جواد حیدری، یک تولیدکننده طلا در گفتگویی رادیویی گفته است: بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده که ۱۲ تیر ماه امسال به دولت ابلاغ شد، مالیات بر ارزش افزوده تنها از سود و اجرت کالا دریافت می‌شود و مالیات‌ستانی از اصل طلا منتفی است.

گلدنیوز نیز با استناد به همین گفته‌ها نوشته است: طبق این مصوبه، مردم از این پس خواهند توانست طلای ساخته شده و زیورآلات را نیز به عنوان کالای سرمایه‌ای خریداری کنند و در واقع ضمن کمک به چرخه تولید، نیازی به خرید طلای آب شده و سکه غیربانکی نیست.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد: به‌خاطر تعطیلی بازارها به دلیل شیوع کرونا و کاهش داد و ستدها، اگر نرخ ارز نوسان زیادی را ثبت نکند قیمت‌ها نوسان زیادی را نخواهد داشت.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا نیز در گفتگویی گفته است: تعطیلی بازارها به دلیل کرونا موجب کاهش چشم‌گیر داد و ستد در بازار طلا و سکه شده است اما در حالت کلی در روند قیمت‌ها تاثیری ندارد، همانطور که در چند روز اخیر با افزایش انس جهانی و قیمت دلار قیمت‌ها روند صعودی داشتند.

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم در گفتگویی با اقتصادآنلاین اظهار کرده است: نوسان فعلی قیمت طلا و سکه جزیی و طبیعی است و پیش‌بینی می‌شود ثبات بازار تداوم داشته باشد.

اما آیا با خبر مهم اخیر می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا پس از عبور از دوره باثبات مورد انتظار، یک روند صعودی با دامنه محدود را از سر بگیرد؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان