شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر : 16934

ادامه گرانی‌های مسکن

ادامه گرانی‌های مسکن

با وجود اینکه اکثر کارشناسان قیمت‌ مسکن را حباب می‌دانستند، اما گرانی‌ها در این حوزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، آخرین اوضاع بازار مسکن چطور است؟ آیا ممکن است قیمت مسکن ارزان شود یا انتظارات به گونه‌ای دیگر است؟

در اواسط بهار امسال وزیر راه و شهرسازی مدعی شده بود قیمت مسکن حباب دارد و باید منتظر ارزانی قیمت مسکن بود. با این حال روند قیمت مسکن از خرداد ماه امسال مجددا در گزارش‌های بانک مرکزی صعودی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: رشد اقتصادی سال گذشته به ۳.۶ درصد رسید

در همین حال امروز دنیای اقتصاد گزارش داده، واسطه‌های ملکی می‌گویند هر روز بر تعداد آپارتمان‌هایی که برای فروش به بازار مسکن عرضه می‌شود، افزوده می‌شود و برخی از فروشندگان انصرافی در ماه‌های گذشته، طی تیر ماه به بازار بازگشته‌اند. با این حال برآوردی که واسطه‌ها دارند این است که قیمت‌ها در این ماه تغییر چندانی نداشته است. البته فروشندگان واحدهای نوساز که تعدادشان در بازار مسکن به صورت بالفعل اندک است، بعضا قیمت‌های پیشنهادی خود را اندکی افزایش داده‌اند، اما این شیوه قیمت‌گذاری در مورد سایر فایل‌ها مصداق نداشته و سایر فروشنده‌ها، حتی قیمت اعلامی اولیه خود را به مقدار جزئی کاهش داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز از روند صعودی قیمت‌ها گزارش داده و نوشته است: این روز‌ها با تعطیل شدن چند روزه کلان شهر تهران و البرز بازار مسکن هم تحت تاثیر قرار گرفته و همین خود باعث شده قیمت‌ها در این بازار مسکن دچار جهش‌های در بخش اجاره شود.البته با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مالکان به دلیل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سعی کرده اند قرارداد‌های خود را تمدید کنند که البته بسیاری از آن‌ها بیش از ۲۵ درصد اجاره را برای مستاجران خود تعیین کرده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

پراپ تریدینگ

کمان