شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 14164

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل و خدمات خودرویی تبریز:

سایه شوم کرونا بر بازار خودرو/ قیمت‌های فعلی سلیقه‌ای هستند

ابراهیم مددیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس با اشاره به وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: نیمه اول سال ۹۹ مقطعی پر فراز و نشیب و تلاطم برای بازار خودرو بود. محدودیت‌های کرونایی، نوسانات ارزی و تورم ناشی از آن، بازار خودرو را تحت الشعاع خود قرار داد. وی افزود: سفته بازانی که پس از

ابراهیم مددیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس با اشاره به وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: نیمه اول سال ۹۹ مقطعی پر فراز و نشیب و تلاطم برای بازار خودرو بود. محدودیت‌های کرونایی، نوسانات ارزی و تورم ناشی از آن، بازار خودرو را تحت الشعاع خود قرار داد.

وی افزود: سفته بازانی که پس از بازار ارز، سکه و طلا موقعیت جولان در بازار خودرو را هدف گذاری کرده و باعث تبدیل خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای شده بودند، به نوعی سکان قیمت و میزان عرضه در بازار را تحت کنترل و در اختیار داشتند.

بیشتر بخوانید: اوضاع بازار خودرو چطور است؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل و خدمات خودرویی تبریز خاطرنشان کرد: با شروع نیمه دوم سال، احتیاط و نگرانی‌ها در مورد نتیجه انتخابات آمریکا در آبان ماه و احتمال شروع مجدد مذاکرات؛ قیمت دلار را وارد یک فاز نزولی کرد. همچنین فاکتور شدن مدل سال بعد توسط خودروسازان در ماه‌های پایانی سال، افزایش عرضه، کاهش تقاضا به علت ریزش قیمت‌ها و روانه شدن خودروهای خاک خورده در پارکینگ‌ها به بازار؛ باعث آرامش نسبی و ثبات بازار خودرو، ریزش منطقی و معقول و تخلیه حباب قیمتی شد.

مددیان ادامه داد: از طرفی دیگر، افزایش تیراژ تولید، بحث ممنوعیت و یا آزادسازی واردات خودرو و اعلام اخذ مالیات از خودروهای لوکس و بالای ۷۰۰ میلیون تومان انگیزه خرید برای خودروهای داخلی را مضاعف کرد.

وی با اشاره به روند بازار خودرو سال جاری یادآور شد: پس از رکود در نیمه دوم سال گذشته و نبود خریدار در بازار که نتیجه انتظار برای مذاکرات با غربی‌ها بود، احتمال ثبات قیمت‌ها حداقل تا انتخابات خرداد ماه دور از ذهن به نظر می‌رسید، اما با اظهارات اخیر رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو، بار دیگر روند صعودی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: خودرو در چه صورت ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل و خدمات خودرویی تبریز در پاسخ به این سوال که «وضعیت کنونی بازار چگونه است؟»، گفت: در حال حاضر به خاطر محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز، نمایشگاه‌های خودرو نیز تعطیل هستند و تا زمانی که معاملات رسمی در واحدهای صنفی روال عادی خود را طی نکنند، نمی‌توان قیمت واقعی خودرو را به درستی تخمین زد. قیمت‌هایی هم که الان در فضای مجازی مطرح می‌شود سلیقه‌ای هستند.

مددیان افزود: برخی از خریداران و مصرف کنندگان با افزایش کاذب و مختصر قیمت‌ها اقدام به خرید می‌کنند و همین موضوع بهانه‌ای به دست فروشندگان می‌دهد. در حال حاضر، فرمول عرضه و تقاضا به هم خورده و دارندگان خودرو تعیین کننده قیمت در بازار می شوند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان