شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 9393

آیفون 12 چه زمانی به ایران می‌آید؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شرکت اپل عرضه مدل‌های مختلف جدیدترین محصول خود را در تاریخ‌های مختلفی آغاز می‌کند. این شرکت پیش‌فروش آیفون 12 و آیفون 12 پرو را از روز پنجشنبه 25 مهر به وقت ایران آغاز کرده است و آنها را در دومین روز از دومین ماه پاییز، به طور رسمی روانه

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، شرکت اپل عرضه مدل‌های مختلف جدیدترین محصول خود را در تاریخ‌های مختلفی آغاز می‌کند. این شرکت پیش‌فروش آیفون 12 و آیفون 12 پرو را از روز پنجشنبه 25 مهر به وقت ایران آغاز کرده است و آنها را در دومین روز از دومین ماه پاییز، به طور رسمی روانه بازار می‌کند.

علاقه‌مندان برای خرید آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی باید حدود سه هفته دیگر صبر کنند؛ اپل پیش‌فروش این دو محصول را 16 آبان و عرضه رسمی آن را هشت روز پس از آن (23 آبان) آغاز می‌کند.

طرفداران این برند در خارج از ایران، برای خرید انواع مدل‌های این محصول، باید حداقل 699 و حداکثر 1449 دلار بپردازند؛ این ارقام بر اساس آخرین به روز رسانی قیمت دلار در صرافی ملی تا لحظه تنظیم این گزارش (32 هزار تومان) می‌شود 22 میلیون و 368 و 46 میلیون و 368 هزار تومان. اما قیمت آیفون 12 در بازار ایران در عمل چقدر خواهد بود؟ آیا اصلا پای محصول جدید شرکت اپل به بازار موبایل کشور باز می‌شود؟

شاید به 65 میلیون تومان هم برسد

در تماس تجارت‌نیوز با تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه واردات محصولات اپل، اپراتورهای فروش در پاسخ به امکان ورود آیفون 12 به بازار ایران، از عبارت «معلوم نیست» استفاده کردند. تحریم، ریجستری و مسائل مربوط به گمرگ و واردات، عواملی بودند که آنها برای تردید خود به آن اشاره کردند.

همچنین برخی از اپراتورها در پاسخ به اینکه این محصول در صورت ورود به ایران به چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد، همه چیز را به قیمت‌گذاری گمرک حواله کردند اما به گفته تعدادی از آنها قیمت آیفون 12 پرو مکس 256 گیگابایتی، به عنوان گران‌ترین مدل این محصول، ممکن است به به 50، 60 یا حتی 65 میلیون تومان هم برسد.

بیشتر بخوانید: واکنش غیرمنتظره بورس به اخبار/ نوسان شاخص تا کجا ادامه دارد؟

در این میان، مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز ورود آیفون 12 را به کشور، منوط به ثبت آن در سامانه همتا دانست و گفت که همزمان با عرضه رسمی این محصول در گام نخست، امکان ورود مسافری آن وجود دارد.

او اظهار نظری در مورد قیمت حدودی این محصول نکرد و تاکید کرد که با توجه به جدید بود آن، ممکن است به هر قیمتی به فروش برسد.

آیا ریجستر می‌شود؟

در شرایطی که شایعاتی که در مورد احتمال ریجستر نشدن آیفون 12 در ایران شنیده می‌شود، سایت دیجیاتو منشا چنین شایعاتی را همان خبری دانسته است که چندی پیش منتشر شد و جنجال‌های زیادی نیز برانگیخت؛ ممنوعیت واردات موبایل بیش از ۳۰۰ یورویی. این طرح البته پس از انتقادات بسیار، متوقف شد.

بر اساس این گزارش، با وجود چنین شایعاتی، هیچ صحبتی از ریجستر نشدن جدیدترین محصول اپل در ایران به صورت رسمی وجود ندارد؛ حتی قیمت آیفون 12 پرو ۲۵۶ گیگابایت در روزهای اول ممکن است از 55 میلیون تومان آغاز شود و به تدریج کاهش یابد؛ البته در بازار اشتیاق زیادی برای ورود آیفون 12 دیده می‌شود و برخی مشتریان حاضرند تا 60 میلیون تومان نیز برای تهیه آن، هزینه کنند.

این در حالی است که بر اساس محاسبه‌های سایت آماری استاتیستا، با در نظر گرفتن حقوق کارگری در هر کشور و متوسط قیمت آیفون 12 (1000 دلار)، یک ایرانی باید 500 روز کار و همه درآمد خود را پس‌انداز کند، تا بتواند این گوشی را بخرد. این رقم در سوئیس، آمریکا، امارات، فرانسه، چین و روسیه به ترتیب، 5، 8، 10، 12، 30، 50 و 150 روز است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − پنج =

پراپ تریدینگ

کمان