شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۴۰
کد خبر : 76022

آغاز پذیره نویسی نخستین اوراق قرض الحسنه بازار سرمایه

آغاز پذیره نویسی نخستین اوراق قرض الحسنه بازار سرمایه
محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران از آغاز پذیره نویسی نخستین اوراق قرض الحسنه بازار سرمایه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از یکشنبه ۱۴ اسفند در فرابورس خبر داد.

به گزارش شهر بورس به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مدیرعامل فرابورس ایران ضمن اعلام خبر آغاز پذیره نویسی نخستین اوراق قرض الحسنه بازار سرمایه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از یکشنبه ۱۴ اسفند در فرابورس، گفت: تامین مالی صورت گرفته در این پذیره‌نویسی، نقدينگی لازم جهت اعطای تسهيلات قرض‌الحسنه به آحاد جامعه را بدون نياز به سپرده‌گذاری و بدون قرار گرفتن در نوبت دريافت وام فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید : مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از پایان سال واریز می شود


محمدعلی شیرازی با بیان اینکه قرض‌الحسنه به عنوان يک رفتار اقتصادی يكی از روش‌های تامين مالی مورد تاكيد اسلام است، افزود: اوراق قرض‌الحسنه يكی از انواع ابزارهای مالی غيرانتفاعی است كه براساس عقد قرض‌الحسنه یعنی قرض بدون بهره منتشر می‌شود، از این رو فاقد هرگونه سود است.

به گفته شیرازی، ناشر اوراق صرفا به ميزان ارزش اسمی اوراق منتشر شده به دارندگان اوراق بدهكار است و بايد در سررسيد به آنان بپردازد.

آغاز پذیره نویسی نخستین اوراق قرض الحسنه بازار سرمایه

مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد: با بهره‌گيری از ظرفيت اين اوراق می‌توان در راستای ترويج سنت قرض‌الحسنه، طرح‌های عام‌المنفعه و خيرخواهانه را از طريق جذب سرمايه‌های خُرد خيرين تأمين مالی كرد.

شایان ذکر است پذیره‌نویسی اوراق قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نماد «مهریران» از ۱۴ اسفندماه به مدت ۵ روز کاری در فرابورس آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر خریداران این اوراق قادر خواهند بود از تسهیلات با کارمزد ۲ درصد استفاده کرده و همچنین اوراق را نزد دیگر بانک‌ها به عنوان وثیقه جهت دریافت وام بگذارند. با توجه به اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد از محل تامین مالی صورت‌گرفته با این اوراق، خریداران می‌توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، با فراهم کردن امکان اعطای وام از طریق منابع حاصل از پذیره‌نویسی، در امر خیر و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه مشارکت داشته باشند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان