شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 80881

آغاز واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان

آغاز واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان
حمید رضا نجف پور کردی ،مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از آغاز واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در انتظار دریافت سهام قرار گرفته اند.

به گزارش شهر بورس، حمید رضا نجف پور کردی،مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان و مدیران نمونه مدارس استان قم گفت: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته این صندوق آغاز شد.

او با بیان اینکه در طول ۱۲ سال گذشته، بر اساس اساسنامه صندوق، وعده اعطای سهام صندوق به اعضای بازنشسته و شاغل صندوق داده شده بود، گفت: ارزش مالکانه دارایی شرکت‌ها و هلدینگ صندوق بر اساس ارزش روز و در یک مدل و نظام علمی تعیین تکلیف شده است و به مرور تقدیم بازنشستگان خواهد شد.

نجف پور کردی افزود: از بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عضو صندوق در گام اول، ۸۷۰ هزار نفر از بازنشستگان از سهام مالکانه دارایی‌های کل صندوق، بهره‌مند خواهند شد.


بیشتر بخوانید:ماجرای ما به‌ التفاوت ۱۷ هزارمیلیارد تومانی حقوق فرهنگیان چیست؟


مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور درخصوص اعطای سهام به ۶۷۰ هزار نفر از شاغلین نیز گفت: اسامی این تعداد به همراه ارزش سهام، احصا شده و پس از بازنشستگی به آنان نیز اعطا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تا پایان هفته و در مرحله اول بخشی از دارایی‌های ۳ شرکت بورسی صندوق که امکان اعطای سهم دارد تقدیم معلمان می‌شود افزود: اعطای سهام در یک دوره زمانی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به طور متوسط حدود یک میلیون تومان از ارزش شرکت‌های صندوق بر اساس دارایی سهام به معلمان پرداخت می‌شود.

نجف پور کردی حجم ارزش برآوردی دارایی‌های سهام صندوق ذخیره فرهنگیان را بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شرکت‌های این صندوق به مرور در یک سال آینده بورسی خواهند شد و ارزش دارایی‌های آنان طبق مدل‌های علمی، احصا شده و سهم معلمانی که در دوره‌های گذشته بازنشسته شده اند به مرور به آنان پرداخت خواهد شد./اقتصادآنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − ده =

پراپ تریدینگ

کمان