شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 48116

دو روز مهم پیش‌روی بورس

معاملات سه‌شنبه و چهارشنبه روند بازار را مشخص می‌کنند

معاملات سه‌شنبه و چهارشنبه روند بازار را مشخص می‌کنند
آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه معاملات روزهای سه شنبه و چهارشنبه را برای آینده بورس مهم دانسته و گفت: معاملات سه‌شنبه و چهارشنبه روند بازار را مشخص می‌کنند.

آراد پورکار در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در روزهای گذشته ارزش معاملات گارد صعودی به خود گرفت و رونق نسبی در بازار به وجود آمد. در جریان معاملات امروز، ارزش معاملات کاهش یافت، اما این موضوع در نگاه اول نمی‌تواند سیگنال خروج به حساب بیاید.

وی افزود: در صورتی که ارزش معاملات به مدت سه روز دیگر در محدوده‌ای پایین‌تر از چهار هزار میلیارد تومان قرار بگیرد، وضعیت بازار خطرناک می‌شود. البته نباید صرفاً به ارزش معاملات خرد نگاه کنیم و مجموع ارزش معاملات سهام، بورس، فرابورس، بازار پایه، صندوق‌ها و صندوق‌های درآمد ثابت باید مدنظر قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: نقدشوندگی بازار سرمایه از بین رفته است


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل افت بازار در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: افزایش فشار فروش در بازار می‌تواند ناشی از ترس سهامداران نسبت به اسفندماه باشد. معمولاً در اسفندماه، فشار فروش ایجاد می‌شود و همین موضوع موجب ترس سهامداران شده است. در میان‌مدت و تا فصل مجامع، بازار مشکل خاصی ندارد اما باید جریان نقدینگی بازار را مورد بررسی قرار بدهیم.

پورکار به بیان بی‌اعتمادی ایجاد شده در بازار پرداخت و گفت: زمانی که در روزهای گذشته ارزش معاملات بالا بود و بازار روند صعودی پیدا کرد، خروج پول حقیقی از بازار اتفاق افتاد که نشان دهنده می‌دهد حقیقی‌ها، هر مثبت احتمالی را فرصت خروج می‌دانند.

آراد پورکار - گزارش بورس امروز 17 بهمن

وی ادامه داد: زمانی می‌توان انتظار آغاز یک‌ روند صعودی قوی را داشته باشیم که افزایش ارزش معاملات به همراه ورود پول حقیقی اتفاق بیفتد. اگر این دو مورد با یکدیگر در تضاد باشند، بازار حالت نوسانی به خود می‌گیرد و حقوقی‌ها اقدام به نوسان گیری می‌کنند.

معاملات سه‌شنبه و چهارشنبه روند بازار را مشخص می‌کنند

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «معاملات فردا را چطور پیش‌بینی می‌کنید»، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود فردا، باز متعادل رو به مثبتی داشته باشیم و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، بازار روند خود را مشخص می‌کند.


بیشتر بخوانید: نقدینگی از بورس خارج شده است


پورکار یادآور شد: بیشتر شواهد، نشان می‌دهد که تا سقف کانال نزولی شاخص کل، مشکل خاصی نباشد. انتظار می‌رود در روزهای آینده حداقل‌های جریان نقدینگی شکل بگیرد و بازار پس از چند روز، دوباره به مسیر خود ادامه بدهد.

وی در پایان گفت: بازار به همه ثابت کرده که رفتار معامله‌گرها، ترس و تصمیمات لحظه‌ای می‌تواند تحلیل‌ها را تغییر بدهد. فعلاً بازار مشکل خاصی ندارد، مگر اینکه حداقل تا پایان هفته، ارزش معاملات پایین‌تر از چهار هزار میلیارد تومان باشد

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان