شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر : 9992

آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما+هشدار وزیر

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، قیمت بلیت هواپیما ۱۸ مهر ماه امسال برای پروازهای داخلی اعلام شد و بر اساس نرخنامه جدید ابلاغ شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداکثر نرخ پروازهای داخلی به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود که البته قرار شد از ابتدای آبان ماه این قیمت ها اعمال

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، قیمت بلیت هواپیما ۱۸ مهر ماه امسال برای پروازهای داخلی اعلام شد و بر اساس نرخنامه جدید ابلاغ شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی حداکثر نرخ پروازهای داخلی به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود که البته قرار شد از ابتدای آبان ماه این قیمت ها اعمال شود.

انتشار این خبر نارضایتی و اعتراض‌هایی از سوی مردم در فضای مجازی را به همراه داشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این اقدام انتقاداتی را مطرح کردند. در نهایت وزیر راه و شهرسازی قیمت جدید ابلاغ شده برای بلیت پروازهای داخلی را لغو کرد و مقرر شد در جلسات ایرلاین‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری برای این موضوع تعیین تکلیف شود.

بعد از گذشت بیش از یک ماه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شد و شورای عالی هواپیمایی کشوری ضمن صدور مجوز افزایش افزایش ۱۰ درصدی نرخ پروازهای داخلی دامنه قیمت های نیز لغو شده و ایرلاین ها تنها مجاز به رعایت سقف نرخ های ابلاغی شدند.

محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری بر اساس محاسبات انجام شده، محدودیت حداقل نرخ‌ پروازهای داخلی لغو و مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی مجاز باشند روی نرخنامه اعلام شده در خرداد ماه امسال ۱۰ درصد اضافه کنند.

وی افزود: هیچ کدام از ایرلاین‌ها حق ندارند بیشتر از ۱۰ درصد تصویب شده روی قیمت بلیت‌هایشان اعمال کنند و در صورتی که این سقف را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این مصوبه به همه شرکت‌ها ابلاغ شده و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی موظفند نرخنامه جدید را هر چه سریعتر و بر اساس مصوبه اخیر ابلاغ کنند.

منبع: ایسنا

 

بیشتر بخوانید:
قیمت انواع خودرو امروز ۲۶ آبان ۹۹ / ارزان‌ترین خودرو چقدر قیمت دارد؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − شش =

پراپ تریدینگ

کمان