شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر : 3059

دبیر کانون کارگزاران بورس:

مانده حساب مشتریان در کارگزاری ها مشمول سود می شود

به گفته روح اله میرصانعی، دبیر کانون کارگزاران بورس، مانده حساب مشتریان در کارگزاری ها مشمول سود می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، روح اله میرصانعی، دبیر کانون کارگزاران بورس، با اشاره به اینکه تا قبل از این طبق مقررات، کارگزاران ملزم به نگهداری وجوه مشتریان در حساب های جاری بودند گفت: به این وجوه هیچ سودی تعلق نمی گرفت. برنده این مقرره، سیستم بانکی بود چرا که مانده حساب های کارگزاران در حساب های جاری می ماند و لازم نبود در ازای آن سودی پرداخت کند در صورتی که از مشتریان سود دریافت می کرد.

وی افزود: برای تغییر این سیستم در دستورالعمل نحوه نگهداری وجوه مشتریان، یک ماده پیش بینی شد که کارگزاران بتوانند در صورتی که مشتری رضایت داشته و با کارگزار قرارداد امضا کرده باشد در قالب قراردادی که به تصویب کانون کارگزاران می رسد، مانده وجوه مشتریان را به وکالت از مشتری در حساب های غیر جاری نگه دارند که یا به آن سود تعلق گیرد یا در صندوق ها برای مشتری سرمایه گذاری کنند.

میرصانعی ادامه داد: این نیازمند تقاضای مشتری و امضای قرارداد با کارگزار است تا بتواند این خدمت را دریافت کند. این پیشنهاد در هیات مدیره کانون کارگزاران تصویب و امروز در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس هم طرح و موافقت شد که ابلاغ آن طی یک تا دو هفته آینده صورت خواهد گرفت.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان