شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 60153

فروش بازارگردان ها 20، 30 درصد کاهش یافت/ حقوقی ها از بازار حمایت می کنند

فروش بازارگردان ها 20، 30 درصد کاهش یافت/ حقوقی ها از بازار حمایت می کنند

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار از کاهش حدود 30 درصدی فروش بازارگردان‌ها پس از ابلاغ بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه خبر داد.

محمدهادی سلیمی‌زاده در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره ادامه فروش بازارگردان‌ها با وجود ابلاغ بسته حمایتی، اظهار داشت: محدودیت به معنای توقف نیست، اما نسبت به روزهای گذشته حجم فروش بازارگردان ها 20، 30 درصد کاهش یافت. ممکن است در روزهای مختلف معاملاتی انجام بگیرد، اما این معاملات به دلیل عدم رعایت توافقات ابطال شود.

وی افزود: وقتی معامله‌ای انجام می‌شود تاثیر آن در تابلوی معاملات به چشم خواهد خورد، اما پس از پایان معاملات ابطال می‌شود. رساندن فروش بازارگردان‌ها به عدد صفر برخلاف یک سری از آیین‌نامه‌ها و مقررات است، اما کنترل حجم آن انجام شده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات جلسه حمایت از بورس؛ عرضه های اولیه متوقف می شود


مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاثیر بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: تمرکز بر روی بند یک و دو است که طرف عرضه را کنترل می‌کند. موضوع اوراق تبعی 96 درصد از سهامداران را دربرمی‌گیرد که منجر به کاهش فشار فروش خواهد شد.

سلیمی‌زاده ادامه داد: صندوق تثبیت و توسعه ملی به همراه حقوقی‌های وابسته به وزارتخانه‌ها و ناشران از سهم‌های خود حمایت می‌کنند و طی دو، سه روز اخیر نیز این اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که «تغییر در ساعت معاملات فرابورس چه زمانی اعمال خواهد شد؟»، گفت: این موضوع پیشنهاد هیئت مدیره شرکت‌هاست که در گذشته هم مرسوم بوده است. معمولاً تغییراتی ایجاد و تاثیر آن را بر روی بازار بررسی کنند. به نظر می‎رسد به زودی و طی هفته جاری این اتفاق رخ بدهد.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در پایان گفت: در تلاش هستیم فردا (سه‌شنبه) اوراق بیمه‌ای منتشر شود تا مردم بتوانند نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

مصاحبه از محمد مصدری

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان