شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
کد خبر : 75035

شرایط دریافت هدیه بیمه تامین اجتماعی

شرایط دریافت هدیه بیمه تامین اجتماعی
براساس ماده ۸۵ قانون تأمین‌ اجتماعی، هدیه ازدواج یکی از تعهدات سازمان بیمه تامین اجتماعی است که به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش شهر بورس، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در صورتی‌که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده سازمان بیمه تامین اجتماعی و واجد شرایط باشند، هدیه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱، در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۹۸۹ هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت شده که مجموع مبالغ پرداختی از این محل به ۵۷۰ میلیارد تومان می‌رسد و میانگین مبالغ هدیه ازدواج پرداختی به بیمه شدگان در این دوره، روند افزایشی داشته و در ماه‌های اخیر نیز با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، امور مربوط به ثبت‌نام و بررسی شرایط و پرداخت تمام موارد هدیه ازدواج پرداخت شده به افراد واجد شرایط، غیرحضوری بوده است.

 براساس ماده ۸۵ قانون تأمین‌ اجتماعی، کمک هزینه ازدواج یا هدیه ازدواج یکی از تعهدات سازمان بیمه تامین اجتماعی است که به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود. براساس این گزارش، مبلغ ریالی هدیه ازدواج سازمان تأمین‌ اجتماعی معادل مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه فرد واجد شرایط ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ است. در صورتی‌که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال اجرای عقد افزایش می‌یابد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان