شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر : 2382

حداقل رقم خرید ETF دولت و زمان معامله/۷۰ درصد ایرانی‌ها کد بورسی می‌گیرند

معتمد با اعلام آغاز پذیره‌نویسی واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی در مورد آزاد سازی سهام عدالت گفت: در شورای عالی بورس تصمیم‌گیری میشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، محمدرضا معتمد با اعلام آغاز پذیره‌نویسی واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی از امروز تا آخر اردیبهشت در مورد نحوه آزاد سازی سهام عدالت در بورس، اظهار داشت: ‌قرار است در اولین جلسه شورای عالی بورس در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به رونق بی سابقه بازار سرمایه و ورود سرمایه گذاران جدید ، ادامه داد: مردم در فضای مجازی ، فریب مشاوران سرمایه‌گذاری بدون مجوز سازمان بورس نخورند و برای اطلاع از اسامی شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری و نهادهای مجوزدار مالی و کارگزاری‌ها به سامانه بورس و سایت کدال مراجعه کنند .

این مقام مسئول افزود: درصورت ثبات متقاضیان حضور در بورس و با برنامه دولت مبنی بر واگذاری سهام شرکت‌ها از طریق صندوق‌های قابل معامله بورسی، انتظار می رود 60 تا 70 درصد از ایرانی ها کد سهامداری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:
بازگشت شاخص کل بورس تهران به روند صعودی

معتمد درباره خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری (از امروز تا پایان اردیبهشت و با 20 درصد تخفیف شامل سهام دولت در بانک ملت، تجارت، صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین ) هم توضیح داد: هر فرد حقیقی دارای کد ملی می تواند با حداقل 10 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون تومان اقدام به ارایه تقاضای غیر حضوری در 9 بانک و یا مراجعه حضوری کند. حداقل دو ماه پس از پایان پذیره‌نویسی ریال اطلاعات سرمایه‌گذاران از بانک ها به بازار سرمایه داده می شود و از دو سه ماه دیگر و احتمالا” از اوایل مرداد ، خرید و فروش واحدهای صندوق‌گذاری امکان پذیر خواهد بود.

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان