شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 6432

روحانی: مردم همه چیز را به بورس بسپارند

روحانی: مردم همه چیز را به بورس بسپارند

رئیس‌جمهور گفت: شرایط بورس نشان می‌دهد که اوضاع بهبود خواهد یافت؛ مردم همه چیز را به بورس بسپارند.

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های زیربنایی و توسعه ای وزارت نفت در استان های بوشهر، لرستان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: جای خوشحالی است که خداوند به زحمتکشان این مرزو بوم، مهندسان، کارگران و مدیران توفیق داد تا امروز شاهد ۳ طرح بسیار مهم برای اقتصاد کشور، برای خودکفایی کشور و همچنین برای درآمد ارز صادرات غیر نفتی باشیم؛ همه این موارد درکنار اشتغالی که برای جوانان عزیز ما به وجود می آورد مهم است.

وی افزود: برای ما موجب خوشحالی مضاعف است که شرکت‌های دانش‌بنیان ما در همه زمینه ها فعال هستند و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی می‌رسیم.

بیشتر بخوانید:
دستور روحانی برای ادامه عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس

رییس جمهوری گفت: امسال ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح می کنیم که ۱۳ طرح آن باقی مانده است و بقیه افتتاح شده است.

وی یادآور شد: در پتروشیمی شاهد یک جهش و تحول بزرگ هستیم و تولید پتروشیمی کشور ٢ برابر می شود و برای «جهش سوم» سرمایه گذاری کرده ایم.

روحانی افزود: خوشبختانه امروز شاهد تحول در سالهای بسیار سخت تحریم اقتصادی هستیم و این افتتاح در واقع برای ما خوشحالی مضاعف داشت.

رییس جمهوری گفت: خوشبختانه در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم. این که وزیر نفت ما توضیح دادند که در سال ۷۶ کل تولید پتروشیمی ما یک میلیارد دلار بوده در آغاز دولت تدبیر و امید یعنی سال ۹۲، حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده و ما به همین صورت در حال پیشرفت هستیم و شاهد یک جهش بزرگ تا پایان امسال و سال آینده هستیم که تولید کشور ما را در پتروشیمی به دوبرابر می‌رساند.

بیشتر بخوانید:
وعده روحانی برای گذر کشور از شرایط دشوار کنونی

پتروشیمی در ۱۴۰۴ شاهد یک جهش بزرگ خواهد بود

روحانی در ادامه از برنامه دولت برای سرمایه گذاری برای جهش سوم در پتروشیمی گفت که قرار است در سال۱۴۰۴ به ثمر برسد و افزود: ما در پتروشیمی از یک میلیارد دلار به ۱۱ میلیارد دلار رسیدیم و از آن به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسیم و در نهایت در جهش بعدی به رقم ۳۷ میلیارد دلار خواهیم رسید.

رییس جمهوری گفت: این به معنای یک تحول بزرگ در کشور ما است و از همه مهندسین، دست‌اندرکاران، تلاشگران و آنهایی که بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند، تشکر می‌کنم.

روحانی اضافه کرد: امروز بخشی از پتروشیمی با سرمایه فرهنگیان کشور افتتاح شد که برای ما خوشحال کننده است، آنهایی که کارمند هستند و حقوق ثابت دارند در زمان بازنشستگی حقوق آنها کمتر می شود و باید درآمدی باشد که در دوران بازنشستگی آن را جبران کند و این هم از محل صندوق‌هایی است که امروزه فعال است.

بیشتر بخوانید:
روحانی: بازار ارز را متعادل می‌کنیم

یک توصیه بورسی

وی با بیان اینکه شرایطی که بورس کشور فراهم می کند صندوق‌ها فعال تر می شوند، ادامه داد: همه بخش هایی که امروز در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند- البته در بخش‌های دولتی بیشتر خطاب می‌کنم نه بخش خصوصی- در بخش‌های دولتی به تدریج بعد از سرمایه‌گذاری و به ثمر رساندن کنار رفته و صاحب سهام شوند و این برای آینده فعالیت آنها اطمینان بخش تر خواهد بود؛ یعنی مدیریت بخش های اقتصادی را کنار بگذارند و صاحب سهام شوند.

روحانی با تبریک افتتاح های حوزه نفت و پتروشیمی به مردم ایران گفت: امروز در مجموع طرح هایی به ارزش یک میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلار افتتاح شد، که نشان می دهد در شرایط سخت تحریم طرح های بسیار بزرگ و مهم را به ثمر می رسانیم و افتتاح می کنیم و مردم ایران تا پایان سال شاهد افتتاح طرح های بزرگ دیگر خواهند بود.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه به وزیر ارتباطات دستور داد مانند سال‌های گذشته، امسال هم به مناسبت روز خبرنگار اینترنت رایگان در اختیار خبرنگاران قرار گیرد.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + بیست =

پراپ تریدینگ

کمان