شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۰۱
کد خبر : 3777

بورس امروز چه می‌شود؟

شاخص کل در سومین روز از معاملات تیر ماه، با رشد حدود ۵۰ هزار واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص کل روز گذشته (سه‌شنبه) در سومین روز از معاملات تیر ماه، با رشد حدود ۵۰ هزار واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند و چند قدم مانده به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی متوقف شد.

بازار امروز نیز شاهد عرضه اولیه وپویا خواهد بود و همزمان قرار است نخستین صندوق ETF قابل معامله شود و سهامداران بتوانند نماد دارا یکم را معامله کنند.

محمد خبری‌زاد تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند بازار امروز (چهارشنبه) گفت: با معاملات آخر وقت امروز، به‌غیر از چند سهم محدود، اکثر سهم‌ها صف‌های خرید را دادند و تا سطوح صفر نیز عرضه‌هایشان انجام شد.

به نظر می‌رسد کار بازار در اول وقت فردا مقداری دشوار شود یعنی یک ساعت ابتدایی زمان مهمی برای بازار فرداست. اگر بازار بتواند در یک ساعت اول عرضه‌ها را کنترل کند اینطور به نظر می‌رسد که روند بازار فردا تغییر می‌کند اما چندان منفی نمی‌شود. اگر عرضه‌های اول وقت بازار امروز زیاد باشد بازار منفی خواهد شد.

همچنین شاخص به محدوده‌ای رسیده است که نیاز به استراحت دارد، شاید برخی اقدام به شناسایی سود کنند که نیاز است در این قیمت‌ها سهم‌ها دست به دست شوند.

وی با اشاره به اینکه کلیت بازار همچنان صعودی به نظر می‌رسد، گفت: شاید یکی دو روز آینده بازار بین مثبت و منفی در نوسان باشد اما کلیت آن مثبت است چون فعلا جایگزینی برای بازار سرمایه نداریم. سوالی که اکثر سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از خود می‌پرسند این است که سهام را بفروشیم در بازارهای دیگر چه چیزی بخریم؟ از طرفی نگه‌داشتن ریال نیز پرریسک‌ترین کار ممکن است.

روزانه هزار میلیارد پول حقیقی به بازار وارد می‌شود و بازار بزرگتر شده است، همه این‌ها سبب می‌شود که P به E (نسبت قیمت به درآمد) جان بگیرد و شاید P به E 20 نیز عادی باشد.

همچنان بر این باور هستم که چون بازارهای جایگزین جذابیت خاصی ندارند و بستر بورس نیز آمادگی دارد شاخص تا دو میلیون نیز ظرفیت برای رشد دارد اما امیدوارم سرعت رشد اندکی کمتر شود چرا که هر روز ۴۰ هزار واحد، ۵۰ هزار واحد مثبت بودن خیلی جالب نیست.

وی در انتها مجددا بر ساعات ابتدایی بازار تاکید کرده و افزود: اگر خریداران بتوانند قوی عمل کرده و بر عرضه‌ها فائق بیایند، احتمالا بازار خیلی منفی نشود اما اگر بازار در این یک ساعت ابتدایی وارد فاز منفی شود، افت ۱۰ تا ۲۰ هزار واحدی را در شاخص خواهیم داشت. این در صورتی است که امروز بازگشایی نداشته باشیم، چرا که اگر امروز بازگشایی سهم‌هایی که مدتی بسته بودند و از رشد باز ماندند، صورت بگیرد شاخص صعودی خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان