شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر : 7398

بازنگری قانون حجم مبنا و دامنه قیمتی شرکت‌ها در بورس

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، افسانه اروجی، معاون بازار شرکت فرابورس ایران، از بازنگری قانون حجم مبنا و دامنه قیمتی شرکت‌ها در سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و درباره عرضه‌های اولیه‌های کوچک نیز گفت: هدف اصلی ما از عرضه اولیه، تامین مالی شرکت‌هاست و این نکته مهم نباید نادیده گرفته شود. اروجی،

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، افسانه اروجی، معاون بازار شرکت فرابورس ایران، از بازنگری قانون حجم مبنا و دامنه قیمتی شرکت‌ها در سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و درباره عرضه‌های اولیه‌های کوچک نیز گفت: هدف اصلی ما از عرضه اولیه، تامین مالی شرکت‌هاست و این نکته مهم نباید نادیده گرفته شود.

اروجی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که سهامداران از عرضه‌های اولیه کوچک و پر نکردن حجم مبنا ناراضی هستند، آیا برنامه‌ای در این زمینه دارید، تصریح کرد:‌ پیشنهادهایی را به سازمان بورس برای بازنگری در قانون حجم مبنا و دامنه قیمت، ارائه داده‌ایم که در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید:
هشدار پلیس فتا به تازه‌واردهای بورس
پیش‌بینی بلند مدت بازار سهام/ توصیه‌هایی به تازه‌واردان بورس
ادامه ریزش بورس با افت ۳۰ هزار واحدی شاخص/ ادعای حمایت از بازار نتیجه نداد

وی ادامه داد: هم در مورد حجم مبنا و هم برای عرضه‌های اولیه پیشنهادهایی برای تجدید نظر در نوع عرضه شامل فرآیند عرضه، مبلغ تامین مالی توسط سهامدار عمده در چند روز اول و یا هفته‌های اول پس از عرضه ارائه داده‌ایم. سازمان بورس اوراق بهادار در حال بازنگری‌هایی در حجم مبنا و دامنه قیمتی است و نشست‌هایی را نیز در این زمینه برگزار می‌کند.

معاون بازار شرکت فرابورس ایران در پایان گفت: هرچند، نکته مهم در عرضه اولیه تامین مالی شرکت‌هاست اما سهامدار عمده معمولا بعد از عرضه اولیه، منابع مالی را برای رشد و توسعه به شرکت تزریق می‌کند. البته تلاش ما این است که بتوانیم سهام شرکت‌های بزرگ را نیز در فرابورس عرضه کنیم تا سهامداران به سود و انتفاع بیش‌تری دست یابند.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان