شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر : 75985

انتشار اوراق قرض الحسنه مهر ایران برای اولین بار در کشور

انتشار اوراق قرض الحسنه مهر ایران برای اولین بار در کشور
پذیره‌نویسی اوراق قرض الحسنه بانک مهر ایران برای اولین بار از روز یکشنبه 14 اسفند ماه به مدت پنج روز کاری در فرابورس آغاز می شود.

به گزارش شهر بورس، سید سعید شمسی نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم رونمایی از اوراق قرض الحسنه کشور با نماد «مهر ایران» گفت: برای اولین بار اوراق قرض‌الحسنه بانکی با نماد «مهریران» در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود که بدون سود بوده و صرفا مبلغ اسمی اوراق در سررسید به خریداران قابل پرداخت است.

شمسی‌نژاد افزود: فرآیند بانکداری قرض الحسنه توسعه خوبی داشته و بعد از افزایش سقف وام‌های افراد حقیقی و حقوقی خلاء اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه حس می‌شد که به تحقق رسید.

وی‌ادامه داد: متوسط رشد منابع بیش از ۷۰ درصد در بانک قرض الحسنه است و روزانه ۹ هزار فقره تسهیلات خرد در این بانک پرداخت می‌شود.

شمسی‌نژاد ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران کمترین معوقات را در نظام بانکی دارد که این رقم در حال حاضر به ۰.۴۶ درصد رسیده است. همچنین ۳۰ درصد پرداخت تسهیلات امسال بدون ضامن بوده که براساس اعتبارسنجی انجام شده است.

وی اعلام کرد: بیش از ۲.۵ میلیون نفر به مشتریان بانک اضافه شده‌ و روزانه هشت هزار تسهیلات خرد پرداخت می‌کنیم.

شمسی‌نژاد‌ با اشاره به تحقق افزایش سقف تسهیلات با کمک بانک‌ مرکزی یادآور شد: بر این اساس سقف تسهیلات برای اشخاص حقیقی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید و امروز نیز شاهد امضای تفاهم نامه وام ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعلام اینکه تا پایان سال۳۰ درصد خدمات بانک ما به صورت غیرحضوری خواهد شد، افزود: اولین بانکی بودیم که توثیق سهام برای دریافت تسهیلات را اجرایی کردیم که تاکنون هزار فقره توثیق سهام داشته‌ایم.

شمسی‌نژاد گفت: افتتاح سوپر اپلیکیشنی به نام کیو بانک را خواهیم داشت که کلیه ابعاد زندگی مردم را شامل خواهد شد و آن را هفته آینده و در روز سالگرد آغاز به کار بانک رونمایی می‌کنیم.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند از طریق بستر قرض الحسنه در بخش فروش کمک زیادی به کسب و کارها کرده است و این امکان در حوزه دانش‌بنیان نیز وجود دارد.


بیشتربخوانید: جزئیات دریافت وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی


شمسی‌نژاد هدف از انتشار این اوراق را تامین نقدینگی لازم جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بدون نیاز به سپرده‌گذاری جهت رفع نیازهای آحاد جامعه برشمرد.

احمدرضا کریمی مدیر استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با بیان اینکه منابع بانک در حال حاضر ۱۵۰ همت است، گفت: در مهر ایران مقرر شده که علاوه بر جذب سپرده‌ها از مردم، در جذب منابع غیر سپرده‌ای هم عمل کند، برهمین اساس اوراق قرض الحسنه با نماد مهر ایران در بازار سرمایه تعریف شده است.

کریمی تاکید کرد: از یکشنبه به‌مدت ۵ روز عرضه آغاز می‌شود که به طور کلی در گام اول به‌میزان ۱۰۰ میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

مدیر استان های بانک قرض‌الحسنه مهر در ادامه بیان کرد: برای دارنده اوراق سودی در نظر گرفته نشده و گیرنده اوراق می‌تواند با استفاده از این اوراق قرض الحسنه، وام قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد بدون اولویت و نوبت از بانک دریافت کند.

کریمی اعلام کرد: این اوراق می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه می‌تواند در بازار سرمایه به جای پرداخت پول نقد هم استفاده شود.

وی در ادامه افزود: میزان این اوراق 100 میلیارد تومان و شیوه عرضه این اوراق به صورت اسمی خواهد بود و اوراق شبیه اوراق مشارکت و هر ورق ۱۰۰ هزارتومانی، ۷۰ تومان کارمزد دارد.
یادآور می‌شود مدت اوراق دو ساله، عامل فروش کارگزاری بانک ملی و بازارگردان آن صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی اکسیرپویاست و به روش قیمت ثابت عرضه اولیه می شود.همچنین این اوراق فاقد متعهد پذیره‌نویسی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان