شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 49503

رئیس سازمان بورس مطرح کرد؛

افزایش دامنه نوسان به یک شرط

افزایش دامنه نوسان به یک شرط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تغییر دامنه نوسان به 10 درصد گفت: برنامه سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است اما ناگفته نماند که اجرای چنین مسئله‌ مهمی بستگی به شرایط بازار دارد.

به گزارش شهر بورس، محسن خدابخش، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی خبر از افزایش تدریجی دامنه نوسان در سال آتی را اعلام کرد که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش دامنه نوسان به یک شرط خبر داد.

در همین راستا، عشقی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین تصمیمات به‌منظور افزایش دامنه نوسان، گفت: در حال حاضر مصوبه قطعی هیئت‌مدیره سازمان در رابطه با تغییرات دامنه نوسان مشخص نیست، اما برنامه سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است، ناگفته نماد اجرای چنین مسئله مهمی بستگی به شرایط بازار دارد و زمان نهایی آن منوط به مصوبه هیئت‌مدیره سازمان خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا به تازگی تصمیمی در خصوص برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری اخذ شده یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی در خصوص برگزاری مجدد انتخابات اعضاء هیئت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گرفته نشده و اکنون در کارگروه زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی است و در صورت تصویب به‌طور رسمی اعلام خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: روزهای پایانی 1400 نه؛ افزایش دامنه نوسان به ١٠ درصد در سال ۱۴۰۱


در ادامه عشقی در خصوص تأثیر راه‌اندازی معاملات آتی انرژی بر بدنه اقتصاد کشور، اظهار کرد: اجرای معاملات آتی بر محصولات کالایی، نوسان قیمت کالاها را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قابل پیش‌بینی می‌سازد تا آن‌ها بتوانند ریسک‌های موجود را کنترل کنند.

او بیان کرد: امید می‌رود با اجرای معاملات آتی بر حامل‌های انرژی شاهد اتفاقات خوبی در بحث صادرات باشیم.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: اکنون به‌طورقطع نمی‌توان گفت که با اجرای معاملات آتی انرژی، بازار کالایی ما به‌عنوان مرجع هاب مشخص می‌شود یا خیر، زیرا این موضوع به میزان استقبال فعالان و سرمایه‌گذاران از این ابزار بستگی دارد زیرا باید از این ابزار برای کالاهای دیگر نیز بهره گرفته شود.

 

وصول 95 درصدی سود سهام عدالت

عشقی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه میزان از سود سهامداران سهام عدالت به‌حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریزشده، گفت: مطابق آمار تاکنون بیش از 95 درصد از سود سهامداران سهام عدالت به‌حساب شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی واریزشده، امید می‌رود که سر موقع پرداخت شود.

او بیان کرد: در حال حاضر فقط چند شرکت هستند که به سبب کمبود نقدینگی یا افزایش سرمایه موفق به واریز سود سهامداران سهام عدالت به‌حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشدند که در حال پیگیری امور آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سؤال که آیا در سال آینده کارمزد کارگزاری‌ها کاهش خواهد داشت یا خیر؟ بیان کرد: از آنجایی که در سال گذشته میزان کارمزد کارگزاری‌ها کاهش یافت و بخشی از این مبالغ به‌حساب صندوق توسعه بازار تزریق می‌شود به همین خاطر فعلاً تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان