شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 10661

افت شدید در فروش مسکن / ساخت مسکن هم به شدت کم شد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پس از کاهش شدید قیمت در بازارهای مختلف انتظار می‌رفت این کاهش قیمت به بازار مسکن نیز برسد. با این حال در آبان ماه طبق گزارش مرکز آمار ایران تنها بازار مسکن بود که بازدهی مثبت آن هم در حد یک درصد داشت. بانک مرکزی نیز میزان رشد قیمت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پس از کاهش شدید قیمت در بازارهای مختلف انتظار می‌رفت این کاهش قیمت به بازار مسکن نیز برسد. با این حال در آبان ماه طبق گزارش مرکز آمار ایران تنها بازار مسکن بود که بازدهی مثبت آن هم در حد یک درصد داشت. بانک مرکزی نیز میزان رشد قیمت مسکن را کمی بیشتر و در حد دو درصد اعلام کرده است.

با این حال میزان معاملات مسکن در آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن تقریبا نصف شد و حال فعالان بازار ساخت و ساز نیز از کاهش فروش مسکن سخن گفته‌اند.

نتایج جدید یک نظرسنجی دوره‌ای – ماهانه- از مدیران شرکت‌های ساختمانی، نشان می‌دهد فعالان ساختمانی، آینده معاملات ملک را «غیرهیجانی» می‌بینند و در عین حال به «بازگشت خریداران مصرفی به بازار هرچند نه خیلی زود» امیدوار هستند. ریزش قیمت در بازارهای مختلف، مطابق آنچه مدیران ساختمانی اعلام کرده‌اند،‌ اثر خود را بر قیمت تمام‌شده ساخت مسکن گذاشته است.

طبق این نظرسنجی که دنیای اقتصاد نتایج آن را منتشر کرده، فعالان بازار ساخت‌وساز به افت شدید در فروش مسکن و تعداد واحدهای در حال ساخت اشاره کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی که به‌صورت ماهانه توسط اتاق تعاون ایران انجام می‌شود، حاکی از آن است که در آبان، دیدگاه سازنده‌ها به آینده کوتاه‌مدت پیش‌روی بازار ساخت وساز که در مهرماه در وضعیت بدبینانه قرار داشت هم اکنون در مرز خوش‌بینی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: رکود در بازار مسکن تا کی ادامه دارد؟

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + هشت =

پراپ تریدینگ

کمان