شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 9525

اجرای طرح مسکن ملی با وجود فقر زمین و نوسان ارز

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان مجلس درباره وضعیت مسکن، افزود: امروز همه ظرفیت‌ها به خدمت گرفته شده تا تولید مسکن به جریانی پایدار تبدیل شود. وی با بیان اینکه تاکنون سه کار مهم در زمینه مسکن در

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان مجلس درباره وضعیت مسکن، افزود: امروز همه ظرفیت‌ها به خدمت گرفته شده تا تولید مسکن به جریانی پایدار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سه کار مهم در زمینه مسکن در کشور انجام شده، خاطرنشان‌کرد: نخست، شناسایی متقاضیان واقعی واجد شرایط بود به‌طوری که تاکنون ۴۶۰ هزار نفر شناسایی شده‌اند که در حال واریز وجه و اتصال به پروژه‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط کرونایی توانستیم با فعال‌کردن سیستم‌های الکترونیکی ثبت‌نام مسکن ملی را مدیریت کنیم، گفت: در همین پیوند، شناسایی و تخصیص زمین‌های بلامعارض و وصل به خدمات شهری آغاز شد تا با کاستی زمین برای ساخت مسکن مبارزه کنیم.

وی بیان‌داشت: طی تفاهمنامه‌هایی سعی شد تا زمین‌های در اختیار دستگاه‌ها را به پروژه‌ها متصل کرده و در اختیار بگیریم، امروز شاهد اجرای این برنامه‌ها هستیم و با حمایت مجلس می‌توانیم بهتر از این هم عمل کنیم.

اسلامی ادامه‌داد: سیاست ما اجرای قانون اساسی است و وظیفه‌ای که در قانون برای ما نوشته شده زمینه فراهم کردن خانه‌دار شدن مردم است.

وی در پاسخ به نقد نماینده سوال‌کننده درباره تعلل دولت در ساخت مسکن، یادآورشد: این پروژه اواخر سال ۹۷ کلنگ‌زنی و هفته گذشته افتتاح شد.

این مقام مسوول خاطرنشان ‌کرد: امروز در همه مراحل تولید مسکن، از تامین زمین تا ساخت مسکن فعال هستیم و این، به استثنای برخی شهرها است که به دلیل فقدان زمین، حتی از مردم زمین خریداری کردیم و برای اقدام ملی در نظر گرفتیم و اجرای می‌کنیم.

بیشتر بخوانید؛
بازیگر اصلی بازار سهام کیست؟/ روند صعودی بازار سهام پایدار است؟
افت بهای جهانی طلا

وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: عدم تحویل زمین موضوع کم اهمیتی نیست، اما موفق شدیم با تاکیدات رییس‌جمهوری با برخی دستگاه‌ها برای تحویل زمین به تفاهمنامه برسیم که از جمله آنها وزارت جهاد کشاورزی بود، هرچند این مهم هنوز عملیاتی نشده و زمینی از این وزارتخانه تحویل نگرفتیم.

اسلامی گفت: دولت در شرایط فقر زمین، خانه ساخته است و ۴۰ هزار نفر در حال تحویل گرفتن زمین هستند.

وی بیان‌ داشت: ما تنظیم‌کننده، حمایت‌کننده و پشتیبان‌کننده هستیم و زمین‌های ۹۹ ساله را آماده عرضه کردیم، امروز افتخار می‌کنم در سراسر کشور همه کسانی که دغدغه مسکن داشتند را شناسایی کردیم و در خدمت این پروژه درآوردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت خانه برای ۷۵ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته برنامه‌ریزی شده است، یادآوری ‌کرد: تا این هفته ساخت ۴۳ هزار واحد با ظرفیت‌های مردمی، تعاونی‌ها و تشکل‌ها که به میدان آمده‌اند، آغاز شده است.

وی گفت: تحولات قیمتی ارتباطی با مسکن ندارد، زیرا نرخ دلار که بالا می‌رود همه قیمت‌ها افزایش می‌یابد ​​​​و این واقعیت جامعه ما است.

وی افزود: قانون سامان‌دهی مسکن را به دولت بردیم و تغییر دادیم تا دستمان باز باشد، همچنین ساخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت نهم و دهم وعده داده شده بود که فقط ۷۰۰ هزار واحد تحویل شد، اما بقیه در فرآیند تولید بود و ما آن را ساختیم.

این عضو کابینه دولت گفت: هفته گذشته در پردیس ۱۴ هزار واحد مسکن مهر تحویل شد و دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده تا مردم بتوانند در این خانه‌ها ساکن شوند.

براساس گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه نهضت خانه‌سازی ادامه خواهد داشت، تاکیدکرد: عدد تحویلی مسکن مهر دو میلیون و ۵۰ هزار واحد است و فقط ۶۰ هزار واحد نیمه تمام باقی مانده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان