شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر : 77076

آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو اعلام شد + جزئیات

آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو اعلام شد + جزئیات
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو در طرح فروش یکپارچه را اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از همشهری آنلاین، آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو در طرح فروش یکپارچه اعلام شد.

آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی

متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال می‌شود از جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) اقدام کنند.

متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها ازسوی بانک ارسال می شود  از جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام کنند.

اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.

پس از ۲۳ اسفند، و پالایش داده‌ها که معمولاً یک تا دو روز زمانبر است از ۲۶ اسفند تا ۲۸ اسفند متقاضیان واقعی که احراز شرایط شده‌اند می‌توانند برای ثبت‌نام خودروهای مورد نظرشان اقدام کنند.

در فروردین ۱۴۰۲ مرحله دوم اتفاق می‌افتد که بر اساس آن و برنامه‌ریزی‌های تولید خودروسازان، خودروی شخص متقاضی در زمان‌بندی مشخص به نام شخص متقاضی، زمان تحویل خودرو برایش مشخص می‌شود.

مرحله سوم تکمیل وجه است که بر اساس قیمت روز شورای رقابت تعیین می‌شود و قیمت‌های امروز ملاک تحویل خودرو نخواهد بود. متقاضیان می‌توانند از ۲۰ اسفند برای ثبت‌نام به سامانه esalecar.ir مراجعه کنند.

خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت‌نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

در شیوه فعلی به همه متقاضیان واجد شرایط خودرو تعلق خواهد گرفت و فقط نوبت تحویل خودرو و یا اولویت آن‌ها مشخص خواهد شد.


بیشتربخوانید: آغاز فروش محصولات مدیران خودرو با قیمت مصوب + جدول


افرادی که تا زمان اعلام نتایج در سامانه فروش بزرگ خودرو، طی مدت اعلام‌شده در اطلاعیه این طرح در سامانه esalecar.ir از خودروسازان کشور خودرویی خریداری کرده باشند از لیست حذف خواهند شد.

پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از ۳ ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد (با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هرمحصول در خصوص قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کند.

باید دقت کرد که برای این طرح فروش لازم است وکالتی کردن حساب شخصی به‌نفع سازمان حمایت و مسدود نمودن ۱۰۰ میلیون تومان وجه اعتبار تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی انجام شود، پس از آن یا متقاضی با زمان نوبت اعلامی موافق است که نسبت به قطعی کردن ثبت‌نام و پرداخت وجه خودرو بر اساس فراخوان طرح فروش خودروساز اقدام می‌کند و یا آنکه انصراف خود را از قرارگیری در لیست انصراف اعلام می‌کند.

امکان ثبت‌نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت‌نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند، وجود ندارد، ثبت‌نام وی ملغی می‌گردد.

ثبت‌نام مرحله اول در لیست نوبت‌دهی هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی کردن ثبت‌نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم باید کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت شده و چنانچه در هرمرحله تا قطعی کردن ثبت‌نام توسط خودروساز، مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت‌نام نبوده، ثبت‌نام وی ملغی می‌شود.

شرایط عمومی ثبت‌نام خودرو به‌شرح زیر است:

ـ دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

ـ متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا داشته‌اند، امکان ثبت‌نام و خرید خودروی وارداتی ندارند.

ـ متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارند، البته تا زمان تحویل خودرو، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می‌شود.

ـ انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.
ـ امکان صلح خودروی خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

ـ شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به‌مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کنند.

ـ امکان ثبت‌نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

ـ در صورت بروز هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تأخیر در تحویل مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های مرتبط که متعاقباً از طریق بخشنامه‌های فروش اطلاع‌رسانی می‌گردد پرداخت خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 49 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 49
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + چهارده =

مهدی چهارشنبه , 24 اسفند 1401 - 3:15

سلام ایا برای طرح جوانی جمعیت گواهینامه نداشته باشیم می‌شود ثبت نام کرد

عباس نادری چهارشنبه , 24 اسفند 1401 - 14:35

سلام
ببخشید چرا اسم بانک ملی قید نمیکنید و اکثرا از جمله خود من حساب بانک ملی وکالتی گردیم

سعید جمعه , 26 اسفند 1401 - 11:15

سلام 100درصد گواهینامه لازمه

حمید جمعه , 26 اسفند 1401 - 4:53

گواهینامه حداقل پایه سه یکی از شرایط ثبت نام میباشد . واریز وجه مرحله سوم هست وقتی از طرف شرکت پیامکی جهت عقد قرارداد برای نفری که اول ثبت نام کرده دوم در لیست انتظار قرار گرفته و سوم از طریق پیامکی به شخص واحد شرایط در لیست قرارگرفته شده جهت تکمیل وجه و عقد قرار داد حالا بگو موی سرم را کوتاه کنم پلاک فعال یعنی خودرو داری چه وانت چه مرسدس

امیربکروی چهارشنبه , 24 اسفند 1401 - 18:08

با سلام احتمالا تا سال۱۴۰۶ تحویل خودرو بطول انجامد و اقا که اله برکت الله یا علی با سپاس فراوان

محمد چهارشنبه , 24 اسفند 1401 - 20:44

من پلاک فعال دارم نصب رویه وانت پراید متونیم ثبت نام کنم

Abdolah پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 10:50

ببخشید ….ایا کل مبلغ پول را بعد تایین خودرو (پول کلا)دریافت میکنند؟؟یعنی پیش خرید ؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

Abdolah پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 10:50

ببخشید ….ایا کل مبلغ پول را بعد تایین خودرو (پول کلا)دریافت میکنند؟؟یعنی پیش خرید ؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

Abdolah پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 10:51

ببخشید ….ایا کل مبلغ پول را باید بدیم ؟؟؟

Abdolah پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 10:52

کل پول باید بعد تثبیت واریز باید کنیم؟؟؟

حسین پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 12:32

سلام خواهشمند است حساب وکالتی برای طرح جوانی جمعیت را حذف کنی تا مردم دهک های پایین هم توانایی خرید خودرو را داشته باشند لطفا به گوش مسولین که چنین تصمیمی گرفته اند برسانید که دهک های پایین روی گنج خوب نیستند حساب وکالتی را حذف کنید چه فایده‌ای این حساب دار برای مردم دهک‌های پایین فایده اش این است نمی توانند خودرو بخرند ومردم پول را خودرو ها را بخرند واستفاده کنند

حسین پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 12:41

سلام خواهشمند است تمدید کنید تا ماوقت داشته باشیم حساب وکالتی باز کنیم اول اعلام کردید که طرح جوانی جمعیت حساب وکالتی نمی خواهد ما در قرعه کشی نیمه شعبان ایران خودرو شرکت کردیم ونتایج دیر اعلام کردند ووقت برای حساب وکالتی نمانده بود خواهشا برای افراد جا مانده دوباره تمدید کنید با تشکر

علی جمعه , 26 اسفند 1401 - 10:08

لطفاً حساب وکالتی را تمدید کنید

مصطفی پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 14:15

وقتی نوبت هر شخص مشخص شد و مثلاً بهمن سال آینده باشد چه مدت قبل باید بقیه وجه خودرو را واریز کنیم.

امیر کریمی پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 20:25

با سلام . خلاصه برای تحویل یک اتومبیل باید هفت
خان رستم را رد کنی فقط این معضل یا بهتر بگم این
چالشها را فقط در مملکت ما انجام میشود چرا چون
برنامه ریز ومهندسیه این کارها امروزه خیلی کمک حال
هم مسیولین وهم مردم میباشد که ما از آن محرومیم
واماچرا میگوید تا ۱سال سند نباید زد چرا پول را کامل
میگیریدبعد سندندید شما نگران چی هستیدشما خودرو
تحویل دادی بنده هم با احترام به نوبتدهی شما تحویل
میگیرم عیسی به دین خود موسی به دین خودمن بعد
از تحویل خودرو میخاهم ماشینم را اتش بزنم مال خودمه
به کسی مربوط نمیباشدمسیول محترم یه ماشینه که ۵۰٪
امنیت بیشترندارد که اینقدر شما دل سوزی میکنی…..

جواد قیاثی پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 20:52

لطفا تمدید کنین چون خیلی ها جاماندند یا اشتبا برداشت کردند فکر کردیم تا ۲۳ باید وکالتی کنیم وبعد تا ۲۶ تکمیل وجه کنیم حالا باید چکار کنیم

مادر پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 21:59

خواهشا برای طرح جوانی حساب وکالتی روبردارین مگه بچه های ماکه برنده نشدیم بابچه هاکه خودرو گرفتن فرق دارن عدالتتون کجا رفته براهمه مادران بایدشرایط یکسان باشه

M پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 23:33

ای بابا
اپل گفتید که طرح جوانی حساب وکالتی نمی‌خواد
مسخره کردید خودتون رو …
بگید نمی‌خواهیدز کار انجام بدین چرا انقد ادا در میارین

سید جمعه , 26 اسفند 1401 - 0:00

دست کردید تو جیب مردم دیگه عادی شده توقع هم بالا رفته همش احساس طلب از مردم دارید، یکم امکانات و اسباب رفاه مردم رو بدون منت فراهم کنید، این چه عدالتی تو این مملکت دارید ، مردم که همه جوره دارن راه میان ، ماشین بی کیفیت و قیمت بالا با منت و هفت خان رستم با شرایط به نفع دولت، دستتون درد نکنه

M جمعه , 26 اسفند 1401 - 13:08

سلام حساب وکالتی با250تومن باز کردم ولی بعلت انتخاب نکردن گزینه حمایت از خودرو سازان داخلی وزارت صمت قادر به ثبت نام نیستم آیا این عدالته که پول مسدود بشه بخاطر یک گزینه اشتباه نتونی ثبت نام کنی شما را بخدا مهلت ثبت نام وکالتی را تمدید کنید که خیلی ها بخاطر بی. اطلاعی این گزینه از که ایران‌خودرو را انتخاب کردن از ثبت نام جا. نمونن ممنونم

هادی جمعه , 26 اسفند 1401 - 0:29

سلام در صورت امکان مهلت ثبت درخواست حساب وکالتی را تمدید کنید

رضا جمعه , 26 اسفند 1401 - 1:15

کلا بیشرف یازی موج میزنه

هوشنگ فروغی جمعه , 26 اسفند 1401 - 1:35

کسی که واجد کلیه شرایط و بامعرفی حساب وکالتی ووثبت نام بموقع درسامانه. تا قبل ازاعلام افرادبرنده.,بهرحال نتوانسته اسم خودرا در اولویت اول پیدا کند .فرصتی برای ثبت نام مجدد مرحله اول ممتقاضیان عادی دارد؟

رضا قاسمی تنها جمعه , 26 اسفند 1401 - 2:02

لطفا تمدید کنید حساب وکالتی را!

Parham جمعه , 26 اسفند 1401 - 3:41

واقعا چرا هیچ کجا نگفتید باید حساب وکالتی جدا برای این طرح تنظیم کنیم

حمید جمعه , 26 اسفند 1401 - 4:41

با سلام سایت می نویسد پای شما ایران نمی باشد یا فیلتر شکن خاموش کنید .خودم داره باورم میشود که خارج از ایران شدم چون هرجا میروم و هرچه میخواهم خرید کنم با دولار محاسبه میکنند ولی نمیدانم چرا حقوق من را به ریال میدهند فیلتر شکن دیگر چیه

حمید جمعه , 26 اسفند 1401 - 4:45

اینکار هم یک نوع ورزش و نرمش قهرمانانه محسوب میشه

عصبانی جمعه , 26 اسفند 1401 - 9:32

با سلام
من حساب وکالتی انجام دادم.وجه هم تکمیل شده بود ولی الان موقع ثبت نام میزنه حساب وکالتی یافت نشد.چیکار باید کنم.من واقعا به ماشین نیاز دارم

یدالله جمعه , 26 اسفند 1401 - 13:45

می خواهم 206 برام در بیاید

م. م جمعه , 26 اسفند 1401 - 9:56

چرابرامادران حساب وکالتی گذاشتن اولش که قراربودبه همه مادران بدون قرعه کشی ماشین بدن بعدگفتن بایدقرعه کشی بشه حالاهم میگن حساب وکالتی والامامیخواستیم وقتی برنده شدیم یه ماشین مدل پایین داشتیم بفروشیم ماشین بگیریم حالابااین حساب وکالتی دیگه نمیتونیم ثبت نام کنیم بادوتابچه بدون ماشین که نمیشه خواهشا این حساب وکالتی روبرامادران حذف کنید

صداقت جمعه , 26 اسفند 1401 - 9:58

سلام شما از اول گفتید که طرح جوانی جمعیت گواهینامه وحساب وکالتی نمی خواهد خدایی این طرح را حذف کنید

احمد جمعه , 26 اسفند 1401 - 10:45

من حساب وکالتی دارم ولی چون بنام سازمان حمایت نبوده اسم من حذف شده فقط بخاطر اطلاع رسانی ضعیف مسئولین لطفا پیگیری کنید که تمدید کنن تا مردم بتونن حساب وکالتی رو درست کنن

طاها جمعه , 26 اسفند 1401 - 11:13

سلام لطفا حساب وکالتی روتمدید کنیید.

طاها جمعه , 26 اسفند 1401 - 11:16

سلام لطفا حساب وکالتی روتمدید کنیید. ما قبلا حساب وکالتی داشتیم ولی الان نمیتونیم ثبت نام کنیم

حسینی جمعه , 26 اسفند 1401 - 11:40

سلام، چراایران خودرو ناهما هنگی کرد؟سخنگوی صمت قبلاطرح یکپارچه خریدخودرورااعلام کرده بودامادراین اواخرچندروزمانده به اجرای طرح یکپارچه، فروش قرعه کشی راانجام دادومن نیزباحساب وکالتی بانک ملی ثبت نام نمودم واسمم درقرعه کشی درنیومد.حالازمان وکالتی نمودن حساب درطرح یکپارچه تمام شده تکلیف ماچه میشود؟؟!!من نتوانستم ثبت نام کنم، راهنمائی کنیددراین مورد.

فاطمه جمعه , 26 اسفند 1401 - 13:06

سلام لطفا حساب وکالتی بردارید برای مادران ما از کجا ۱۰۰تومن پول بیاریم این چه قانونیه همشه به آدم استرس میدید توروخدا یه‌کم انصاف داشته باشید من تا الان ۱۵ بار ثبت‌نام کردم ولی هیچ خبری نشده لطفا رسیدگی کنید ما هم حقمون که ماشین داشته باشیم

ستاره جمعه , 26 اسفند 1401 - 13:13

منم حسابم وکالتی ایران خودرو بود، ولی نمی‌دونستم باید وکالتی یه سایت دیگه باشه، تمدید میشه آیا؟

عیسی چهارشنبه , 2 فروردین 1402 - 15:16

ن هم مثل شما وکالتی ایران‌خودرو دارم

فاطمه جمعه , 26 اسفند 1401 - 13:14

مسئولان محترم لطفا حساب وکالتی رو برای طرح مادران بردارید تا ما دهک پایین فرست ماشین دارشدن داشته باشیم رسیدگی شود لطفا

Pari جمعه , 26 اسفند 1401 - 14:42

سلام من ۸ سال پیش یه وانت گرفتم ولی فروختم الان چند ساله نتونستم پلاکمو بگیرم آیا به من تعلق میگیره یا خیر؟ میتونم ثبت نام کنم بعدش برن پلاکمو غیرفعال کنم؟؟؟؟؟

احمد جمعه , 26 اسفند 1401 - 14:49

باید حساب وکالتی برای جوانی جمعیت حذف بشه ،و خودرو به قیمت همین امسال تحویل بشه تا عدالت برقرار بشه

مهوش جمعه , 26 اسفند 1401 - 15:15

باسلام، بنده چند مرحله قبل ثبت نام وحساب وکالتی باز کردم و برنده نشدم و برای این مرحله هم میخوام ثبت نام کنم ک موفق نمیشم اعلام میکنه ک حساب وکالتی شناخته نشد در صورتی ک در سایت ایجاد حساب وکالتی میگه شما قبلا حساب وکالتی ایجاد نموده اید. لطفا تا فرصت باقیست مرا راهنمایی فرمایید چکار باید بکنم؟ ???????????? ????

عرفان جمعه , 26 اسفند 1401 - 15:26

سلام لطفا حساب وکالتی رو تمدید کنید

عرفان جمعه , 26 اسفند 1401 - 15:29

ما به اشتباه حسابمون به نفع ایران خودرو و‌کالتی شده الان نمیتونیم ثبت نام کنیم تکلیف چیه لطفا راهنمایی بفرما۶

مهوش جمعه , 26 اسفند 1401 - 15:29

لطفا حساب وکالتی رو تمدید کنید، من با مشکل روبرو شدم، ثبت نامم نمیشم، error میده حساب وکالتی میده، در صورتی ک حساب وکالتی دارم

حسینی جمعه , 26 اسفند 1401 - 16:05

حساب وکالتی راتمدیدکنیدمن نتونستم ثبت نام کنم.

محمد جمعه , 26 اسفند 1401 - 16:33

لطفا حساب وکالتی را فعال کنید

Hassan جمعه , 26 اسفند 1401 - 21:05

لطفاً حساب وکالتی رو تمدید کنین بنده حسابم تکمیل وجه هستش ولی از اطلاع رسانی ضعیف گزینه حمایت رو نزدم الان نمیتونم ثبت خودرو انجام بدم و ارور حساب وکالتی یافت نشد لطفاً تمدید کنین

لیلا فارسی جمعه , 26 اسفند 1401 - 21:44

سلام تو رو خدا حساب وکالتی رو تمدید کنید من چون قصدم انتخاب خودروهای سایپا بوده اشتباهی تو سایپا وکالتی کردم نمیدونستم باید گزینه دیگه رو انتخاب کرد ‘تو رو خدا تمدید کنید این دوروز من ۱۰۰تومن هم تو حسابه

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان