شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 7861

گزارش نظارتی مجلس از نوسانات بورس/ تحقیق و تفحص مطرح نیست

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در 15 روز کاری اخیر بورس (یعنی از روز 20 مرداد ماه تا روز 11 شهریور ماه) شاخص کل بیش از 395 هزار واحد معادل 23 درصد افت کرده است. با احتساب ریزش‌های اخیر، از ابتدای سال جاری شاخص کل بازار سرمایه یک میلیون و 172 هزار واحد رشد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در 15 روز کاری اخیر بورس (یعنی از روز 20 مرداد ماه تا روز 11 شهریور ماه) شاخص کل بیش از 395 هزار واحد معادل 23 درصد افت کرده است.

با احتساب ریزش‌های اخیر، از ابتدای سال جاری شاخص کل بازار سرمایه یک میلیون و 172 هزار واحد رشد کرده که اگر افت چند هفته گذشته رخ نمی‌داد میزان رشد این بازار به بیش از 1.5 میلیون واحد می‌رسید.

در این بین کارشناسان مختلف دلایلی مثل اظهار نظر مسئولان و به خصوص حواشی طرح گشایش اقتصادی را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی عملکرد سهامداران بورسی عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:
تغییر رئیس بورس چه تاثیری بر بازار دارد؟
حجم معاملات خرد بازار ۶۳ درصد کاهش یافت
کارهای دولت در تضاد با یکدیگر است

به عبارت دیگر بورس در 5.5 پنج ماه حدود 288 درصد رشد کرده و از سوی دیگر افت آن نیز پرسرعت بوده یعنی در سه هفته 23 درصد افت کرده است، یکی از نهادهای نظارتی بر عملکرد سازمان‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی است. آیا مجلس یازدهم برای نظارت بر عملکرد بورس برنامه‌ای دارد؟

موضوع تحقیق و تحفص از بورس در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما به قانون تبدیل نشد.

در این خصوص مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی یکی دو هفته آینده گزارش نظارتی مفصلی از نوسانات بورس به صحن می‌آید، در این گزارش فرصت‌ها و تهدید‌های چند ماه اخیر یعنی از ابتدای سال 99 بررسی شده است.

وی در ادامه این گفت وگو عنوان کرد: فقط ریزش‌ها نیست که غیرطبیعی است، بلکه زمانی که شاخص بورس بالا می‌رفت هم از نظر ما غیرطبیعی بود و ما نگران بودیم، این روزها هم نگران بورس هستیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان